2017. március 16., csütörtök

Veszélyes Őrjárat

A gaz, gonosz amerikaiak kavarják a szart.... hány film sztorija kezdődik így? Jelentem, találtam egyet.
A szovjet filmművészet egyik gyöngyszeme 1985-ből. Egy a következő háborút majdnem kirobbantó konfliktus a történet sava borsa. Gonosz amerikai tábornokok kitalálják, hogy gáz van, mert enyhül a hidegháború. Ez meg ugye azzal jár, hogy csökken a hadiipar és csökken az ő kis pénzük is. És ez így nincs jól.
Megbízzák a gonosz kémfőnököt (talán CIA), hogy csináljon valamit. A CIA főnök pedig előáll a nagy tervvel. A Csendes Óceánon épp közös szovjet-amerikai hadgyakorlat van. Mekkora húzás lenne a hadgyakorlat közelében elzúzó utasszállító hajót elsüllyeszteni. Ráfogják majd a szovjetekre és egyből vissza is feszülnek a viszonyok. A hidegháború mehet tovább, úgy ahogy kell.
A feladatra egy olyan egységet bíz meg amely tagjai valamiféle vietnámi elcseszett küldetés miatt épp 15 éve már nem mehetnek vissza az USA-ba. Ha lelövik a hajót (rakétával) akkor minden bűnük eltörölve, hazajöhetnek. Egy elhagyott sziget és rajta egy titkos bázis is is jár a küldetéshez, szóval klasszul alakul minden..
Csakhogy a kilőtt rakéta meghibásodik és az elhagyatott sziget közelében robban fel, ahol egy pasas meg a nője épp hajókázik. A robbanást túlélik, kijutnak a partra ahol elkezdenek segély jelzéseket leadni. Ezt azonban meghallják a hadgyakorlatozó szovjetek is. Kiküldenek egy egységet, hogy felderítsék, mi vagy ki adja le segélyjeleket. Balhé lesz...
Nos a film annyira rossz, hogy már jó. Számos momentum, jelenet iszonyat klassz. Nagyon tetszett pl a
korabeli filmhíradóból kivágott csak messziről felvett amerikai repülőgépanyahajó. Vagy a főgonosz kattanásai amikor síró vietnámiak képe ugrik be. Mindig ugyanazoké:-)(A főgonosz egyébként ránézésre igazi pszichopata - telitalálat!) De tetszettek a fekete táncoslánynak sminkelt fehér nők. A hat szereplős csaták. Az iszonyat megkomponált csatajelenetek.Kiemelném a géppuskával szarrá lőtt amerikai katonákat, akik majdnem elfelejtenek meghalni. De menő a szovjet egység parancsnoka is aki állandóan a falujáról meg a gazdaságról kesereg. Imádtam a brutálisan összerakott forgatókönyvet is. Tele van elvarratlan szálakkal, magyarázat nélküli történésekkel. A béna, kidolgozatlan karaktereket játszó szar színészek hozzá a nagyon suta béna szinkron pedig már csak a grátisz...
Frenetikusan gyenge film, de egyszer végigvittem. Értem én, hogy szovjet, és egy átlag amerikai mozi költségvetésének töredékéből forgatták, de akkor is....Mondjuk én ezzel együtt is élveztem.
Kifejezetten üdítő volt látni, még akkor is ha térdig járunk a gagyiságban, hogy itt az amerikaiak a gonoszok és el is nyerik méltó büntetésüket. Most, hogy abszolút amerikai dominancia van a filmek világában, ritka az ilyen. Ezért már megéri egyszer végig küzdeni Ezzel együtt is:

Szerintem 10/3

Gyenge film. Nem, egyszerűen gagyi. Aki nincs rámozdulva a film ritkaságokra, az neki se kezdjen. Én vallom azt, hogy egyszer minden filmet meg kell nézni vagy legalább is meg kell próbálni. Én élveztem, hogy ilyen béna az egész és talán emiatt is, de egyszer simán végigvittem. Többször valószínűleg nem fogom.


3 megjegyzés:

  1. Rambo és Braddock kiakadnak mint az órarugó XD

    VálaszTörlés
  2. Lett volna folytatás , nemrossz lett volna Kruglov megkűzd Ramboval és Braddockal XD

    VálaszTörlés
  3. Bár úgy kellett volna ahogy a Rambo filmekben , itt az amerikaiakat vérbefojtják ledöfik, és mondja a főhősünk nesze amerikai dögölj meg pénzéhes amerikai- XD X)

    VálaszTörlés