2014. november 21., péntek

Különvélemény

Egy remek sci-fi lenne, nagyon komolyan összerakott látvánnyal és jó történettel. Nem véletlen azonban a feltételes mód. Mert van két momentum ami baromi nagyot rombol az összhatáson szerintem. Az egyikről már az elején szót ejtek azonban a másikat majd csak az irományom végén, mert az egy kicsit spoiler szagú. :-D
Szóval kedves magyar fordítók. Én értem a szándékot, de akkor is egy ritka elcseszett ötlet volt a PRECRIME (ejtsd: príkrájm) szót a film teljes terjedelmében konzekvensen PREKRÍME-ként kiejtetni szegény szinkronszínészekkel. Iszonyat bénán hangzik és nekem nagyon bántja a fülem. Na de mindegy is. A film sztorija kb ez: A jövőben létezik egy kísérleti rendőrségi egység ami az un. prekogok segítségével (ők kvázi jövőbe látó médiumok) előre meg tudják mondani, hogy mikor, ki tervez elkövetni gyilkosságot és ha időben odaérnek meg tudják ezt akadályozni. Kvázi nullára csökkentik a gyilkosság számát. Minden szép és jó, egészen addig, amíg egyszer a prekogok azt jósolják, hogy az egység parancsnoka is egy gyilkosságot fog elkövetni. Szegény parancsnok nincs túl jó bőrben. 6 éve elrabolták a gyerekét és magát hibáztatva minden este belövi magát, hogy felejtsen.
Lényeg a lényeg a parancsnoknak fogalma sincs, kit fog megöli és miért, de fordulatokban bővelkedő szökést produkál, mivel az egy épp az egységet baszkuráló államügyész helyettes vezetésével szeretnék őt begyűjteni, mielőtt elköveti a gyilkosságot. (Ez a dolguk ugyebár) Nah némi okoskodás után parancsnokunk ellopja az egyik prekogot. Ő azért megsúg egy-két részletet a parancsnoknak, aki rájön, hogy sokkal durvább összeesküvés van a háttérben.

Ennél klasszisokkal összetettebb a sztori de már nagyon hajnal van, hogy kifejtsem teljesen. A mellé rakott látvánnyal ez egy elsőosztályú, mondanivalóval rendelkező és hozzáadott morális kérdésekkel foglalkozó sci-fi lenne. Tetszik is, nagyon csípem,DE! (SPOILER!!!!) Van egy szál az egész filmben aminek szerintem se füle se farka. Lehet, hogy én voltam figyelmetlen. Kiderül, ugyanis hogy szegény parancsnokot bizony kőkeményen tőrbe csalják. Viszont arról egy szó sincs, hogy KI és MIÉRT? Egy hang nem szól arról, hogy miért akarják bekasznizni az által, hogy megöletik vele azt az embert. A történetből kiderül, hogy biztosra mennek és nem tévednek, ahogy előre be lett jósolva, a pasas meghal. Ha valaki megmondja nekem, hogy ez miért történik, azt megköszönném. Mindenesetre a parancsnok abbéli törekvésében, hogy megússza/elkerülje az általa elkövetett gyilkosságot jön rá egy csomó dologra és göngyölíti fel az összeesküvést.
Ha ez az információ hiány direkt van a sztoriban, ez bizony elég béna megoldás. Emiatt(illetve az irományom elején említett másik bénázás miatt) Ez a film

szerintem 10/7

Ha valaki megmagyarázza nekem a fenti kis bukfencet a történetben akkor becsszóra felemelem maximumra, mert csípem a filmet, a képi világát, a karaktereket, meg a sztorit is, de ezen nehezen tudom túltenni magam.:-D
Egyébként mindezek mellett is ajánlom mindenkinek többszöri megnézésre, mert egy jó sci-fi. Spielberg rendezte darab. Pörgessétek!!!

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése