2015. június 26., péntek

Éjjeli féreg

Megint kikaptam egy olyan filmet, amiben egy deka katarzis nincs, sehol semmi happyend, nincsenek jók, nincs elégtétel, nincs semmi ilyesmi. Egy gramm pozitív érték nincs a filmben. Viszont nyakig merültem az emberi ganéban és élveztem. Jelentem a film beszippantott, kb azonnal.
A sztori szerint van egy ember. (Elsőre beugrott, hogy ezt a fazont én már láttam.Hónapokig  munkahelyi ártalom formájában boldogította a napjaimat. Tökéletesen ugyan így működött, annyi extra grátisszal, hogy a kezemben is tartottam azt a pecsétes papírt ami arról szólt, hogy a fószer pszichopata és kezelés alatt áll. Nos a főszereplő tök ugyan ilyen.) Lúzer, piti tolvaj, alig él meg, de felettébb elszánt, hogy ez megváltozzon. Talán ezért is van, hogy minden szó, ami kijön a száján, olyan, mintha "Hogyan legyünk sikeresek, stb."-típusú önsegítő könyvek nagy meggyőződéssel történő visszamondása lenne. Irtó nyugtalanító figura.(origo.hu)
Egy esti kis csavargása során szemtanúja lesz annak, hogy egy baleset helyszínén a sérült kimentését felveszi egy csapat kamerára. Igyekeznek mindig jó közeliben felvenni az eseményeket, fontos hogy sok legyen a vér és átjöjjön a szenvedés. A csapat vezetője megcsillantja előtte az esélyt. Az így felvett filmet eladja egy tévécsatorna híradójának.
Emberünk ihletet kap. Szerez egy olcsó kis kamerát és autodidakta módon nekiáll hiénáskodni. Éjszakánként a város utcáit járja és vér, erőszakot, szenvedést keres, hogy felvegye. Jól megy a bolt. Nagymenő lesz. Olyan, mint egy robot. Aki sosem veszi figyelembe az emberi tényezőt, csak a matekot. Mindenenen és mindenkin átgázol.  Igazi szemétládaként veti bele magát ebbe a világba. Jó partnere lesz ebben az egyik tévécsatorna hírszerkesztője, aki legalább ennyire beteg figura. Számára csak egy számít: a nézettség. A nő minden további nélkül eladja magát a hiénának, azért, hogy a másik csak oda vigye a filmjeit.
Végül a hiéna beletenyerel egy komoly bűnűgybe, amibe akár beletörhet a foga is. Hamarabb ér ugyanis egy tetthelyre a rendőröknél. Mindent felvesz, még a gyilkosokat is.....

Szerintem 10/10

Sötét tónusú, többnyire éjszaka játszódó film. Tele beteg arcokkal. Hangulatában engem a Harcosok Klubbjára emlékeztet. Ha az bejött ez is tetszeni fog. A sztori annyira nem erős. Az amerikai média szemétségét és "nézettségéhségét" már nagyon sok filmben láttam, sokkal többet ez sem tesz hozzá. Viszont a hangulat mellett a színészi játék is nagyon-nagyon jó. A beteg főszereplő iszonyat erős. Jake Gyllenhaal elviszi a hátán az egész filmet. Fentebb már részleteztem, kőkemény pszichopata figura. René Russo méltó partnere és a többi kisebb szerepben is nagyon jó alakításokat láthatunk.
A film akkora pofont ad a médiakultúrának és a mai céges, ideologizált berendezkedésnek, hogy a fal adja a másikat. Nagyon okosan, és tudatosan felépített kritika. Nem melesleg egy remekül összerakott, szórakoztató dráma.
Könnyű rajta felháborodni. :-D A nagyon érzékenyeknek nem is ajánlom, viszont akik szeretik a hangulatos egyedi, sötét tónusú drámákat nyugodtan pörgessék, Én többször is végig fogom vinni, nekem nagyon bejött.
Még egy apróság. Ezért nem nézek híreket. Szerintem a magyar híradók szerkesztése pontosan így történik....


Szerinted?

1 megjegyzés: