2015. március 7., szombat

Az árva

Anikó ajánlotta a filmet. Nekifutottunk, végigvittük és az eredménye az lett, hogy én még legalább egy óráig azon gondolkodtam, hogy ilyen létezik? Macska pedig teljes erőből szentségelt, azon kiakadva, hogy ennyire nem lehet idióta a filmbeli apuka. Jó film? Nem jó film? Nézzétek meg, döntsétek el!
A sztori szerint van egy látszólag jól működő, minta család. Apa, anya plusz két gyerek. Onnan indulunk, hogy anya elvetélt. Depresszió van. pszichomókushoz jár. Kísértésbe esik, hogy újra inni kezdjen.(Hoppá!) Kitalálja, hogy azt a szeretetet amit a meg sem született gyermekének szánt szeretné másra irányítani. Megoldás: örökbe fogadnak egy gyereket. Annyit tudnak róla, hogy baromi tehetséges kilenc éves létére és hogy egy orosz árvaházból érkezett. Az elején minden szép és jó. Beilleszkedik, mindenki szereti, tündibündi. Vannak persze problémák, de úgy gondolják, hogy ezek érthetőek. Nemsokára azonban furcsa dolgok történnek. Aztán anya elkezd nyomozni, hogy kit fogadtak örökbe...
Jelentem a történet "a valami nem stimmel én tudom, de a többiek nem hisznek nekem és hülyének néznek, aztán persze kiderül, hogy igazam volt" vonalon megy végig egészen a film 90%-áig. Aztán jófajta thrillerhez méltóan kapunk egy ordas csattanót. Annak ellenére is ordas, hogy a filmben egy gramm természetfeletti jelenség sincs, senki nem hallucinál szellemeket, sem szörnyeket, semmi ilyesmi. (Azt hiszem erre mondják azt, hogy pszichothriller.) Teljesen "földi" a végkifejlet, ennek ellenére is amikor bekúszott a THE END nem hittem el. Azzal tértem nyugovóra, hogy ez baromság, ilyen nincs. Egy teljesen reális, kvázi hétköznapi történetnek nem lehet ilyen vége. Reggelre kelve azért már kissé átértékeltem a véleményem. Ha végigviszitek a filmet lepődni fogtok a végén.

A történet első 2/3-a valóban elsőre klisés, viszont baromi könnyű ráhangolódni és akkor nem az tűnik fel, hogy bizony ezt már 600 másik filmben láttad, hanem, feszült vagy, hogy mi a franc van. Macskával gondoltunk már mindenre: szellem, boszorkány, démoni megszállás, stb....Jó, nagyon jó a hangulat. Ami kicsit árnyékot vet az összképre az az apa karaktere. Egy idő után addig ütöttem volna, amíg mozog. Ennyire töketlen faszkalap embert ritkán látni filmen. Nem lövöm le a poént nézzétek meg. A film  klassz környezetben játszódik. Én is laknék abban a házban:-D Külön kiemelném a filmben látható festményeket. Bár kicsit morbidak lesznek, viszont nagyon jól néznek ki, nekem nagyon tetszettek.

Szerintem 10/8

Tetszett, ajánlom. Biztos, hogy megosztó darab lesz. Lesz aki elégedetten hümmög majd, hogy nahh egy thriller igazán komoly mennyiségű vér és természetfeletti lények hada nélkül. Olyan csattanóval, ami nem azért üt majd, mert sokkoló, hanem azért, mert baromira nem vártad. Aztán persze lesz olyan is, aki egy fintor kíséretében löki majd félre, miszerint, unalmas, klisés, és a vége egy faszság. Döntsétek el, hogy melyik tábort erősítitek! Szerintem majdnem eléri a két kedvenc hasonló stílusú thriller a Hívatlan vendég és az Azonosság szintjét.



Online mozi link:(KATT)

Szerinted?


*Apró grátisz, hogy a film egyik producere Leonardo di Caprio.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése