2015. május 26., kedd

Apocalypto

Állati kevés olyan filmről tudok, ahol nem mi, u.n. civilizált emberek vagyunk a főszereplők valamilyen formában. Nos ez a darab már attól 10 pontos szerintem, hogy fehér ember csak mutatóban van jelen. (A film egyetlen szar jelenete egyébként) Igazi hardcore indiánok futkároznak benne egy őserdő mélyén és teljesen valódi maják, ráadásul a saját nyelvükön beszélnek, amit egész egyszerűen tök jó hallgatni. (mármiat azt, ahogy beszélnek.)
Szóval az Apocalypto már ettől ritkaság, majdnem hibátlan film....
Onnan indulunk, hogy egy csapat indián vadászik. Többek között a törzsfőnök és a fia is. Elejtik a zsákmányukat és mennek vissza a faluba. Útközben összefutnak más törzsből való menekültekkel akik elmondják, hogy a falujukat feldúlták és épp máshol tervezik újrakezdeni. A törzsfőnök lenyugtatja a fiát, nem lesz gáz, felejtse el amit láttak.
A falu éli a szokásos napját, rengeteg nevetéssel és jó kedvvel. Este meghallgatják az egyik öreg meséjét és még táncolnak is egy sort. Másnap reggel azonban örökre megváltozik az életük. Egy sereg maja indián jelenik meg a falunál. Harcosok, sokkal jobb fegyverekkel, mint ami az erdei indiánoknak van. A maják feldúlják a falut és rengeteg foglyot is ejtenek, köztük a törzsfőnök fiát. Ő az utolsó pillanatban elbújtatja a terhes feleségét és a fiát, megígérve nekik, hogy visszajön értük.
Ennél többet nem mesélek a sztoriból, így is elég spoileresre sikeredett:-) Járunk még a maják városában és lesz komoly üldözés, sőt még bőven belefér egy rakás morális kérdés megrágása is. Tökéletes sztori.
Sokat olvastam arról, hogy szakértők lehúzták a filmet, hogy különböző korok stílusjegyeit mossa össze, illetve azért is, hogy ennyire véreskezű vadállatoknak állítja be a majákat. Öszinte leszek, én itt a világ másik végén ezt magasról leszartam. A film látványvilága és hangulata szőröstül bőröstül megevett. Egyrészt ugye dzsungelben játszódik. Minden zöld, minden vibrál, minden él. Az indiánok faluja tök autentikus, abszolult elhiszem, hogy így néz ki valójában is. A korona azonban a maják városa. Pff....muszály jó minőségben nagy felbontásban megnézni a filmet, kurva jó a látvány.
Aztán ott a hangulat. Ahogy beszélnek, az már alapból mindent visz. Az indiánok kinézete súlyosan durván nagyon király. Mindenki egyedi. Nincs két ugyanolyan statiszta sem. A ruhák, a maszkok, a hajviseletek, tetoválások, mind kurva jók. Kész vagyok:-D Ha nem lenne sztorija a filmnek csak azt nézhetnénk 2,5 órán keresztül, hogy helyi indián arcok hogyan élnek, hogyan beszélnek ott a dzsungel mélyén, én akkor is imádnám a filmet.
Ahoz képest, hogy egyetlen ismert színész sem játszik a filmben, sőt többségében helyi mexikói színészek viszik a prímet, minden karakter kurva jó. Még a városban futkározó statiszták is el tudták hitetni velem, hogy igazi romlott erkölcsű bűnös maják. 

Szerintem 10/10

Kalandfilm. Véres, durva, vad. Viszont egy olyan közegbe és időbe visz el minket, amiről átlag ember nem sokat tud. Engem nem érdekeltek a fanyalgások, szerintem tök meggyőző, teljesen autentikus az egész. Remek, de egyszerű és követhető történet, szerethető szereplök, érhető és megérthető motivációk. A főszereplővel simán és azonnal tudtam azonosulni. Nekem azonnal szuperhőssé vált...
Mindenkinek ajánlom. Hál'istennek soha nem készült belőle szimkronos változat, szétcseszné az egészet. Akit visszatart a felírat, ez be se tegye...

Szerinted?

Ja még egy apróság. A filmben rengeteget futnak. Élénken érdeklődök minden fajta futás után. Na az amit itt látunk, igazi hamísítattlan hardcore terepfutás:-D



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése