2014. december 6., szombat

Én a robot

Isaac Asimov az egyik legkomolyabb sc-fi író. Rengeteg könyvét elolvastam, többek között a teljes Alapitvány sorozatot is. Na az Én a robotot pont nem. Viszont ezt a filmet láttam és nagyon tetszett, így valószínűleg soha nem olvasom már el. Nem akarom látni a különbséget, azaz, hogy a film mennyiben tér el az eredeti könyvtől. Ez a film ugyanis úgy jó, ahogy van. Nem mellesleg Alex Proyas rendezte...
A sztori: Del Spooner a chicagói rendőrség detektívje legújabb ügye során a U.S. Robotics gyár egyik alkalmazottja halálának körülményeit vizsgálja. Az elkövető egy gép, ám ez lehetetlen. Hiszen minden robot agyába be van égetve a robotika három alaptörvénye: gép nem bánthat embert, engedelmeskedik az emberi parancsnak (kivéve, ha ezzel megszegné az első szabályt) és ügyel saját épségére (kivéve, ha ezzel megszegné az első két szabályt). Ha mégis egy robot az elkövető, annak következményei beláthatatlanok. (port.hu)

Röviden egy komolyan összerakott remek krimi, telezsúfolva annyi filozófiai utalással és mondanivalóval, hogy nem csak a látványmániás vagy akciómán LCD bambulók de azok is inyenckedhetnek egy nagyot akik morális vagy erkölcsi mondanivalót hajkurásznak egy filmben, itt van bőven ugyanis. A sztori teljesen rendben van mindamellett, logikusan felépített, követhető és még engem is gondolkodásra késztetett. Pl. hogy 2035-ben (nagy eséllyel megélem)  akarok-e majd magamnak robotot, vagy ne. Szerintem leszek annyira tróger, hogy simán beruházok majd egyre. :)
A látvány maximális, hibátlan, a helyszínek is tökéletesek, nagy LCD-n már csak azért is érdemes lenyomni, mert az ahogy ki van dolgozva (10 éves film) már önmagában megér egy kört. Tökéletes része a filmnek, nem tudnám elképzelni a sztorit más köntösben. A szereplők jók, minden színész jól muzsikál. A női főszereplő időnként nem túl meggyőző, de fátylat rá....

Szerintem 10/10

Csak jókat mondtam, nem véletlenül. Az egyik kedvencem. Már alapból elfogult vagyok Alex Proyas miatt, az egyik kedvenc rendezőm. A film pedig egyike azon kevés hibrideknek (sci-fi - krimi) amelyek tökéletesen ötvözik a stílusokat. A sztori végig egyensúlyban van. Abszolút ajánlom mindenkinek, többször is. Én már nagyon sokszor láttam.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?


2 megjegyzés:

  1. Szeretem ezt a filmet. Többször is láttam. Elgondolkodtat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és az a vicc, hogy köszönő viszonyban sincs a könyv sztorijával, "amiből" a forgatókönyve készült.

      Törlés