2015. február 26., csütörtök

A magas ember

Van egy városunk a neve Cold Rock.  Lepukkant hely valahol Seattle környékén. A hely sajátossága, hogy azon túl, hogy érdemi munkalehetőség nem lévén a város fizikailag is folyamatosan pusztul lefelé, a lakói sem éppen rózsásak. Szegények, ványadtak, sok az alkoholista, sok a balhé, általános a depresszió. (akár, mint bármelyik átlag magyar vidéki kisváros - > ismerős?)  A város mindennapi ügymenetét még rózsásabbá teszi, hogy a Magas Ember lopkodja a gyerekeket. Az ellopott gyerekek soha nem kerültek elő.
Ebbe az "idilli" környezetbe landolunk. A város doktornője (akiről kiderül, hogy csak egy nővér, a meghalt férje volt az orvos) egy napját kísérjük végig kvázi. A napja csúcspontja az este, amikor a Magas Ember az ő gyerekét lopja el.  Pff... Amazon forma a nő, követi a Magas Embert és megtalálja a búvóhelyét. Innentől kezdve a dolgok kicsit más mederben folynak tovább….
Egyébként nem rossz film.  Dög fáradtan néztük végig, egész napi robot után. Mindenképpen ki kell emelnem, hogy remek a környezet ahol a történet játszódik. Elsőre rengeteget ámuldoztam a vadregényes tájon, a sziklás hegycsúcsokon és amúgy az egész környezeten. Nos, ez nem természetfilm, bár egy kört azért is megért volna, hogy csorgassam a nyálam, hogy milyen szép tájak vannak arra…
Ahogy vittük végig a sztorit folyamatosan vártam, hogy a végére kiderül, hogy ez egy szokványos zsákosember történet és akkor lehúzom a klotyón. Nagyon nem az volt. A film egy drámába oltott thriller és, mint ilyeneknél szokott, jött is a csattanó. Akkor ott, amikor először megkaptam az arcomba, hümmögtem egy sort, hogy ez bizony baromság ebben a formában. Aludtam rá egyet és a helyzet a következő. Érthető, korrekt és az elejétől kezdve megalapozott a film vége. Sok helyen horrorként beszélnek róla, de ez nem az. Hanem egy kifacsart történet, szomorú végkifejlettel. Az önfeláldozásról,  és a végletekig elmenő tenni akarásról. Ha így nézed meg, akkor a nyilvánvalóan ijesztgetős és félelmetes jelenetek ellenére is egy kőkemény drámát kapsz. Ezért maradt az értékelésem annyi, amennyi.
Szerintem 10/7

Elsőre egyszer nézős majdnem sablon történetnek  aposztrofáltam, ami a szépséges környezet ellenére is maximum egy X-akták epizódra lenne elég, önálló filmnek nagyon billegne. Aztán megkaptam a csattanót és egészen más értelmet nyer az egész történet. Ajánlom mindenkinek, aki szereti  a hangulatos helyszíneken játszódó, hatásos és ütős drámákat, némi thriller felütéssel. Ahogy már tegnap is írtam, harcosabb anyáknak és szociálisan érzékenyebbeknek kifejezetten kötelező.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése