2015. augusztus 16., vasárnap

Mad Max - Fury Road

Reggel esett az eső és esélyes volt, hogy beborul a nyaralásnak, így amolyan ellentámadásként abban maradtunk, hogy ezoterikus szempontból előre mutató, ha valami olyan filmet pörgetünk amiben süt a nap és kurva meleg van. A Popcorn Time-on rá is akadtam az új Mad Maxre.
Mivel a bandából még senki sem látta, vagy ha igen, mélyen magában tartotta a dolgot, be is dobtam, hogy az biztos, hogy ebben a filmben nem esik és nyár is van. A bé terv szintén ezoterikus jelleggel a Szabadítsátok ki Willyt volt illetve esélyes harmadikként az Emberi 100 lábú is befutott(WTF?). Én vagyok a legnagyobb és a legerősebb, úgyhogy én nyertem. Végigvittük.
Nos az első amit le kell szögeznem, hogy az autóbuzik többszörös orgazmuson mennek majd keresztül a the end-ig. Akikben lobog még némi futurisztika és vagy fantázia( kevésbé rajonganak a konfekció verdákért) azok úgy is maradnak. :-D Rengeteg verda, egytől-egyig egyedi, hatalmas kamionok, buggie-k, teherautók és ezer másféle járgány száguldozik, robban fel  és törik össze a film során.

 Rendkívül látványos volt még laptopon is. Nos ezzel csak egy baj van.  Ebben a bekezdésben össze is foglaltam, úgy kb, hogy miről szól a film. Miller mester annyira belefeledkezett a látványba, hogy elfelejtett történetet írni a filmnek.....
Jó, azért ez egy kicsit erős volt. Van sztori. Rövid és velős. Max épp fogságban sínylődik.Mivel ritka vércsoportja van, nem ölik meg, vértasaknak használják. Tasakként eléggé hozzá van kötve egy kopasz kis genyóhoz akivel épp vértranszfúzióban vannak. Na mindegy, a kopasz kis genyó aktív részese egy üldözésnek így kénytelen kelletlen Max is a dolgok sűrűjébe kerül.
Immortan Joe gyönyörűségeit ugyanis elmenekítették. Egy hatalmas tanker száguld kelet felé.amit Furiosa vezet és a Zöld Palotába tart. A tanker azonban nem üres, annak a belsejében bújtatta el Immortan Joe gyönyörűségeit.. Max néhány fordulat után már Furiosa és a lányok  gyönyörűségek csapatát erősíti. Immortan Joe mindent megtesz, hogy megállítsa a tankert.
Több százan különféle járgányokra és járgányokba pattannak, és üldözőbe veszik a menekülőket Gyilkos hajsza veszi kezdetét.
Nos, kb ennyi a sztori. Sajnos nem elég ahhoz, hogy két órán keresztül fent tartsa az érdeklődésemet. A végén már nagyokat sóhajtoztam. Főleg amikor a tanker visszafordult oda, ahonnan elindult. Ez volt a kurva nagy csavar. Nem lövöm  le a poént, de a történet tényleg ennyi. Eljutnak A pontból Bé-be majd onnan vissza A-ba. Közben minden szar felrobban, széttörik. Rengeteg verdát lezúznak. úszunk az akcióban és a látványban, de mondanivaló, történet az nagyon nincs...

Szerintem 10/7

Max jó pasi, még így férfi szemmel is ezt gondolom. Mély hangon és keveset beszél, marcona, durva de határozott, néha aktív részese az eseményeknek, néha viszont csak kívülről figyeli őket. Gondolom rengeteg nő azonnal szerelembe esik is. Habár kicsit tényleg őrült, de igazi machó.
Nos kedves férfitársaim, viszont a másik, főszereplőnek mondható arc, a nő, háááát, mondjuk ki, erősen leszbikusra sikeredett:-D

Kompenzálásként kapunk néhány  valódi, tényleg dögös szexi nőt, (ők Immortan Joe gyönyörűségei) de annyira bugyuta és semmit mondó karakter lett az összes, hogy inkább idegesítő volt a jelenlétük. Maradt is hiányérzetem, persze csak idézőjelben. Nem volt csók, senki sem lett szerelmes senkibe és még csak egy kicsit sem dugtak:-D Hmmm, pedig részben amerikai film.
Fontos a főgonosz is.Legalább is annak kéne lennie. Itt le tudtuk annyival, hogy egy istenkomplexusban szenvedő, gusztustalan vén pedofil szar. Kb ennyi tudunk meg róla...
Tény hogy nagyon odafigyeltek a részletekre, minden ott volt a helyén, minden ott és úgy dölt, borult fel, ahogy kellett. Remek a látvány. Valahol olvastam, hogy nincs benne CGI. Ha ez igaz, kőkemény kaszkadőrmunka végig. Nagyon kemény lehetett ezt így összehozni. És mégis, két órán keresztül ez, nekem unalmas volt. Ha egy kicsit vissza vesznek a látványból és rendes történetet írnak, illetve rendesen kidolgozzák a karaktereket, nos akkor ez egy tökéletes film lenne. Így nem az.

Kiválóan alkalmas vasárnap délután kaja kóma közbeni zsibbadáshoz. Bár itt-ott durva, de a mai fiatalság sokkal harcedzetebb annál, hogy ilyesmiken kiakadjon. Bárki nyugodtan leülhet elé. Én egy ideig nem teszem be még egyszer mert nincs benne annyi. Autóbuziknak és mad max fanoknak kötelező többször is, átlagos LCD bambulóknak viszont csak egy átlagos sztorijú, de extra látványos akció film.

Szerinted?

A popcorntime-on fent lévő változat kiváló minőségű, viszont csak angolul van fent, angol felírattal, szóval nyelvtudás kell hozzá. Azzal együtt is, hogy feltűnt, hogy alig van benne párbeszéd....
Azt majdnem kifelejtettem belőle, hogy van benne egy gitáros, az nagyon-nagyon de nagyon állat. A hét pontból egyet csak azokért a jelenetekért adtam, amiben látszódik...

Na ezzel végeztem. Még itt süt nap, jó idő van, megyünk csobbanunk még egyet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése