2015. január 27., kedd

Coherence

N top 3-as tavalyi listáján szereplő játékos volt ez a darab. Már szemeztem vele egy ideje, és most kedvet is kaptam hozzá, úgyhogy végigvittem. Eddigi pályafutásom során az Őslakó után a második beszélgetős sci-fi. Nem annyira tudományos, nem annyira intelligens, mint az Őslakó, viszont izgalmasabb és ebből kifolyólag szórakoztatóbb. Úgy gondolom, hogy ha még soha nem találkoztál beszélgetős sci-fi-vel akkor először ezt kóstold meg és ha ízlett vidd végig az Őslakót is...Nos, mi is az a beszélgetős sci-fi? (A sztori:)A Coherence-nél ez úgy néz ki, hogy egy régóta összejáró társaság az egyik házaspárnál épp vacsorára gyülekezik. Ezzel egy időben egy üstökös halad el épp a Föld mellett vészesen közel. Már gyülekezés közben is produkál furcsa jelenségeket, de akkor még úgy vannak vele, hogy bahh érdekesség. Miután megérkezik mindenki elkezdenek beszélgetni (és vacsorázni). Ezen beszélgetés során megtudunk mindenkiről némi alapinformációt, illetve megismerjük az alapvető viszonyokat. Egy idő után a beszélgetés tárgya az üstökös lesz és az egyik vacsora arc bedobja, hogy ezzel kapcsolatban meg a "furcsa" eseményekkel kapcsolatban szeretné felhívni a testvérét.
Azonban a mobilok töröttek, a házban nincs internet és áramszünet is volt. Emberünk kiszúrja, hogy az utcában az egyik házban van fény. Úgy gondolja átugrik kölcsönkérni egy telefont. Nemsokára visszajön, azonban sikertelenül. Jól megbeszélik ezt is és abban maradnak, hogy újra próbálkozik. Ír egy üzenetet, amit át akar vinni abba a házba, ahol még fény van, azonban egy másik vacsora arc kiszúrja, hogy valaki ragasztott egy papírt az ajtóra. A papíron ugyanazzal a kézírással ugyanaz az üzenet van, amit épp akkor írtak meg. Na innentől kezdve kissé bevadulnak az események.
A filmben gyakorlatilag 85%-ban beszélgetnek. A beszélgetéseken keresztül ismerjük meg a szereplőket (ahogy már fentebb is írtam), kerülünk képbe a problémákkal, az eseményekkel. A beszélgetéseken keresztül követhetjük végig az eseményeket és megoldásokat. Legalább is majdnem végig. Ezek a párbeszédek végig jók, lendületesek, fordulatosak. Én a magam részéről egy percig nem untam őket, nem éreztem, hogy sok a duma:-D. Kisebb zavarok a film utolsó részében jelentkeznek, ahol már kapkodtam a fejem, hogy el ne veszítsem a fonalat.
Az utolsó 5 perc viszont nagyon nincs jól megoldva szerintem. Alapból mondjuk azt az anomáliát amit a filmben az üstökös okozott nem okozhatja, de ezt még elfogadtam, lévén ez egy fantasztikus film.Viszont a film végén dramaturgiailag ezt az anomáliát meg kellett jeleníteni valamilyen módon vizuálisan is, és ez így, ahogy  a filmben van, nagyon béna. Nem akarok ennél jobban belemenni, mert az már szpoiler, de nekem az utolsó 5 perc eléggé illúzió romboló volt. Mondjuk a film végi csattanó tetszett:-D

Szerintem 10/7

Ahogy már az Őslakónál is írtam, az ilyen stílusú filmekhez kell egy kis extra befogadó képesség, mert nincs benne komoly akció jelenet, vagy látványelem, többnyire csak beszélgetés és emiatt sokaknak unalmas lehet vagy vontatott. Jelentem nem az. Ez a film is nagyon szórakoztató tudott lenni, engem végig lekötött, és a béna utolsó öt perc ellenére is ajánlom mindenkinek, aki szereti az egyedi, kicsit furcsa, de okos és intelligens filmeket.

Online mozi link: (KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése