2014. december 28., vasárnap

Hellboy

A poszt címe nem tökéletes. Azért nem, mert a téma eddig két filmet élt meg, de nem akartam azt a címet adni, hogy Hellboy 1-2, úgyhogy a fent olvasható változatnál maradtam. A lenti firkámban, mind a két filmről meg szeretnék emlékezni:-D
Mindjárt kezdeném is azzal, hogy ifjú korom valahol nagyon kisiklott mert a tálcán elém lerakott szuperhősök viszonylag gyorsan lemorzsolódtak nálam. Ifjú tizenévesként persze képben voltam azzal, hogy ki a Pókember, kicsoda Superman vagy Batman, ideig óráig még szórakoztattak is a képregények meg a rajzfilmek, de nem bírták az iramot. A fantáziáimnak én magam voltam a saját szuperhőse, ennyi. Lehet, hogy beteges, de gyerek koromban én így voltam összerakva. Aztán később amikor hirtelen annyi szuperhős kezdett el körülöttünk kolbászolni, hogy csak kapkodtam a fejem a tömegben, meguntam. Letettem arról, hogy amolyan divatként elkezdjek mondjuk hirtelen mindent tudni a Zöld Íjjászról vagy Amerika Kapitányról.Az az igazság, hogy egyáltalán nem érdekeltek. Egy-egy filmet ha éppen úgy alakult, megnéztem, kipipáltam és mentem tovább.Egyik szuperhős sem hagyott bennem mély nyomot. Persze vannak/voltak "üdítő" kivételek, mint pl. az X-men széria, és hát hiába határoztam el magamban, hogy leszarom a képregényből született szuperhősöket, az idő mégiscsak úgy hozta, hogy lett kedvencem is, kettő: A holló (róla most nem lesz szó) és Hellboy.
Hellboy is képregényben volt először ( mindet olvastam angolul), volt animáció, több is (mindet láttam), és volt két film, amelyek nem csak azért, merthogy szuperhősösek, váltak a kedvenceimmé. A remek látványviláguk, a számtalan, szörny, démon és mesés helyszín mellett, Hellboy stílusát és a jó történeteket is csípem. Azonban a legfontosabb oka az, hogy (főleg a második részben) a fő gonosznak is igaza van, és ez bizony egy hatalmas wtf. Na ezért csípem...
Az első részt felfoghatjuk úgy is, hogy egy "így kezdődött Hellboy karrierje" rész némi világmegmentéssel fűszerezve. Végignézhetjük a történetét annak, hogy hogyan került a Földre, kik a legfontosabbak körülötte (akik hullanak is, ha úgy alakul), milyen szervezetnek dolgozik, mit szeret, mit nem szeret. Kiderül többek között az is, hogy tele van rossz tulajdonságokkal. Hellboy vagány, beszól, szemétkedik, féltékeny, agresszív, emberi. Legalább is részben. Másrészt meg, mivel a pokolból jött, kicsit más is itt-ott. De nem lövöm le a poént....

A sztori: A második világháború vége felé egy válogatott nácikból álló kommandó a nekromanta és kvázi megölhetetlen Raszputyin segítségével egy világvégi skót sziget kápolnájában szimplán erre a világra akarja idézni a nagy gonosz izét. Na most ez nem sikerül, mert egy csapat amerikai katona és Broom professzor a soha nem is létezett Paranormális Kutatási és Védelmi Hivatal alapítója rajtuk üt. Némi csetepaté után a részben már kinyílt térkapu beszippantja Raszputyint és bezáródik. A nagy gonosz izé a bezáródó térkapun még átlöki fiát a pokol hercegét, akit az őt megtaláló katonák neveznek el Hellboynak. Na most, néhány évvel később a túlélő nácik visszahozzák Raszputyint, akinek a legnagyobb vágya, hogy újra megpróbálja ami elsőre nem ment.
Van segítsége is, hiszen Hellboy maga a kulcs a kapuhoz. -eddig tart az első rész. :-D
Remek, változatos sztori néhány komoly drámával, azonban végig átlengi valamiféle pozitív derű, ami Hellboy stílusából árad, ahogy fentebb írtam komoly egyéniség. Rengeteg misztikus utalás van a történetben, de nem kell beijedni, nem kell lexikon a filmhez, ha kicsit karcolod a nekromanciát, a démonokat és egyéb pokolbéli lényeket, kérdés nélkül viszed végig.
A hangulat remek, a helyszínek stílusa, a maszkok, a látvány, mindenhol király, Én elfogult vagyok, nem nagyon van benne hiba:-D A szinkron is jó végig, odafigyeltek rá, bár személy szerint nekem a második rész szinkronja jobban tetszik. Nem kérdés:

szerintem : 10/10

Online mozi link: (Hellboy 1)

Nos, az első részhez szervesen kapcsolódik a második, Aranyhadsereg alcímmel.. Ez úgy értendő, hogy Hellboy és életben maradt csatolt részei közötti kis történetek az első rész történéseit követik tovább. Maga a film sztorija(azaz a film 99%-a) azonban teljesen megállja a helyét önállóan is, nincs köze az első részhez. - Én személy szerint a másodikat láttam először és azt a maradék 1%-ot ami utalás az első részre simán összeraktam, nem egy bonyolúlt film. Nos, a második rész sztorijával az a gáz, hogy a főgonosz motivációja tökre érthető, simán azonosul vele az ember és szarba is kerül miatta.
A sztori: Nuada herceg a föld alatt élő(kicsit Marilyn Manson beütésű) elf szerű nép fia megelégeli, hogy az emberek szétcseszik a bolygót és apját sem kímélve háborút indít ellenünk. Ehhez össze kell szednie egy korona darabjait amivel be tudja indítani a rég elfelejtett Írországban rejtegetett arany robotokból álló hadsereget. A korona utolsó darabja az ikertestvérénél van, aki inkább békére törekszik, ezért megszökik a bátyjától és Hellboynál illetve a nem létező Paranormális Kutatási és Védelmi Hivatalnál talál menedéket.Hiába...
Nos, a sztori a második részben fokozódik, a látvány jobb, szebb, a karakterek ugyanolyan szerethetőek, az egész film ugyanolyan profi. Nem akarok nagyon ömlengeni, a második film ugyanolyan jó, mint az első. Apró grátisz, hogy részben Magyarországon forgatták, de ez mondjuk egyáltalán nem látszik a filmben.:-D

szerintem 10/10

Online mozi link:(Hellboy 2)

Elfogult vagyok, beismerem. Csípem nagyon a film hangulatát, a stílusát, világát, nem nagyon tudok róla rosszat mondani, nincs. Tegyétek be!
Mi Hellboy napot szoktunk tartani időnként, egymás után lenyomva mind a két részt. Remek filmek, a legjobb képregényből született szuperhősös darabok.. Mindenkinek többszöri megtekintésre is teljes erővel ajánlom, mind a két részt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése