2015. március 1., vasárnap

John Wick

Valahol 40 körül vesztettem el a fonalat. A hullák száma volt ennyi, amit John maga mögött hagyott. A film sztorijának releváns részét ezennel ismertettem is. Jó-jó van benne történet is, meg pátosz, meg ilyesmi de a sava borsa ennyi. Lévén akciófilmről beszélünk nem is vártam mást. A baj csak az, hogy akció filmet én utoljára 20 évvel ezelőtt élveztem maradéktalanul, amikor a még nem annyira dagadt Steven Segal csapta szét az olasz maffiózókat valahol Brooklynban.
Azóta kicsit más lett a világ. Nem árt ha egy filmben van tisztességes történet, kidolgozott karakterek, legalább annyi fogódzó(utalás, elejtett információ morzsa, stb) hogy a laikus LCD bambuló legalább fejben összerakja a miértekre a választ. Szóval azért legyen egy akciófilmben tartalom is, nem csak tömény gyilok. A John Wick nálam épp a léc előtt vacillál, hogy alatta kússzon el vagy vigye át...
A sztori szerint John Wick épp a feleségét gyászolja. Gondolom valamiféle betegségben halt meg, mert még arra volt ideje/ereje, hogy elrendezze, hogy halála esetén John kapjon egy kutyát. Nos így máris könnyebb a veszteség, ezt látjuk is, idillibb időszak következik. (Egyébként a film legjobb 10 perce, a kiskutya tényleg cukker) Nos semmilyen palacsinta nem tart örökké. John épp tankol egy benzinkúton, amikor szemet vet az autójára egy gyökér. Nem adja el neki a kocsit, ezért cserébe a gyökér és néhány társa este felkeresik és szegény kutyát megölik, az autót meg ellopják. John Wick bedühödik.
Azt szoktuk erre mondani, hogy előjön belőle az állat. Eme metamorfózisnak köszönhetően kiderül egy két apróság. Többek között az, hogy mind John Wick, mind az ellenlábasai elég nagy spílerek a városban. Persze ha nagy spílerek játszanak, sok lesz a hulla is...    
Zavaromban a sztori leírásból kimaradt, hogy John Wick a kiskutya miatt dühös és amiatt akar bosszút állni a gyökéren. (a Greenpeacenél már sóhajtoznak) Őt hajkurássza a város különböző pontjain, Ahol utoléri, ott hullanak az emberek. Aztán John Wick másért is dühös lesz, akkor meg más miatt gyilkol..Remek.
Ha a  fentinél többet mesélek a nem nagyon létező sztoriból az már szpoiler lenne, de talán ennyiből is kiderül, hogy nem is ezen van a lényeg. Hanem az akción.
Az akció meg többnyire gyilok. ami egy idő múlva bizony unalmas. Ezt feldobandó szarrá van koreografálva egy csomó jelenet. Amikor már nagyon belebambultam a nézésbe időnként azt hittem, hogy táncolnak. Jelentem nem győzött meg. Egy-két akció jelenet, meg kifejezetten túl van csinálva:-D Túl színpadias, már már giccses. (Akciójelenetek!)
A színészi játékban pont az jött le, ami várható volt. Keanu Reeves pontosan azt adja amit tud. Faarccal nézni és kifújt.A többiek hozzák az átlagot, de semmi kimagasló.
Van azért némi pozitívum is. Tetszett a film képi világa. Hangsúlyos a szürke 50 árnyalata (hööööh) Tetszett, hogy John Wick mindig nagyon jól öltözött, volt stílusa, eleganciája.

Szerintem 10/4.

Igen, egyszer elmegy. Az akció film fanok huhogni fognak, de én, aki nem vagyok az, kifejezetten untam néhány helyen. Sztori nélküli lövölde a jól öltözött, de unalmas Keanu Reevesel. Akciófilm kedvelőknek ajánlom, másnak nem nagyon. Vicces, de ahogy feljött a THE END első gondolatom ez a film volt: KATT. Bár látszólag teljesen más stílus, mégis nagyon sok a hasonlóság a kettő között.


Online mozi link:(KATT)

Szerinted?



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése