2014. november 25., kedd

Pillangó hatás

Megnéztem, tetszett, DE. Van néhány apróság amit meg kell jegyeznem. Persze semmi tudományos okoskodás( hát ki vagyok én, hogy...) inkább bőven a szerintem kategórián belüli meglátás. Szóval elsődleges problémám, hogy a film nem a pillangó hatásról szól. Ahogy a film elején el is mondják az u.n. káosz elméletben: "A pillangó-effektus elmélet szerint, ha egy pillangó megrebbenti a szárnyát Pekingben, az akár tornádót is gerjeszthet Amerikában." Ez az amerikaiknak készült gyógyegér verzió, ezzel szemben a kicsit tudományosabb:  "A pillangóhatás vagy pillangóeffektus kifejezés magába foglalja a kiindulási tényezők fontosságát a káoszelméletben. Az alapelv az, hogy egy kaotikusan viselkedő állapotjelzővel bíró dinamikus rendszerben a kezdeti feltételek apró változásai véletlenszerű folyamatok pozitív visszacsatolásai révén nagymértékben megváltoztathatják a rendszer hosszútávú működését." (wikipedia) Szóval jelentem ezen meghatározások alapján a pillangó hatásnak semmi de semmi köze nincs a múlt baszkurálása miatti módosult idővonalak okozta káoszhoz. Szerintem. Kezdő és haladó filozófusok ellenvéleményét várom....
Visszatérve a filmhez, annak ellenére, hogy nem a címről szól. nekem tetszett. Jó sztori, lekötött, még vicces is volt, egy a lényeg, egy szórakoztató mozi, mondjuk semmi esetre sem főműsor időben. Amolyan szombat délutáni lazulásra tökéletes, vagy ebéd utáni szieszta gyanánt.
Röviden annyi a történet, hogy, van egy srác akinek gyerekkorában teljesen random amnéziái vannak. Büdös kölök egyébként bandáznak, gengszterkednek össze-vissza, de a random amnéziák végig kísérik. Csapó Egyetemen egy randi kapcsán előkerülnek a régi gyerekkori naplói amit az amnézia ellenszereként írt. A lány akivel randizik megkéri, hogy olvasson fel belőle. Olvasás közben visszaemlékezve valamiféle időugrás történik. Később teljesen más okból kifolyólag már direkt csinálva ugyanezt, megint csak vissza  ugrik kerül egy gyerekkori esethez és már irányítottan megváltoztatja a múltat. Alternatív idővonalat hoz létre és erre bizony nagyon gyorsan rá is jön. Megpróbálja visszacsinálni....
Nem volt gáz, hogy nem minden előd nélküli (volt benne egy kis Vissza a jövőbe, vagy egy kis Frequency) így is remekül összerakott, tényleg élvezetes. Én már késő este kezdtem el nézni és simán végigvittem belealvás nélkül. Ajánlom megtekintésre mindenkinek. Apró grátisz, hogy van még vagy 3 része, azok nem érdekelnek, nem fogom őket megnézni. Ha esetleg láttátok őket, a véleményetek érdekel, írjátok meg.

Szerintem 10/7


Azon túl, hogy szerintem nem a címről szól a film, húztam a magyar szinkron  miatt is. Itt-ott kifejezetten idegesítő a szinkronszínészek hangja. Aztán volt egy jelenet a stigmákkal, amit kicsit erősnek éreztem. Ezen túl laikus LCD bambulóként más komoly hibát nem találtam, teszem hozzá nem is kerestem..... 

Online mozi link (KATT)

Szerinted?        


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése