2015. január 29., csütörtök

Skyline

Már réges régen összeraktam egy  összeesküvés elméletet (talán nem volt teljesen saját találmány, de mindegy) miszerint a hülye átlag amerikaiakat képregényekkel és filmekkel tanítják amolyan össznemzeti szinten, hogy adott esetekben mit is kell csinálni. Jelen esetben ez a helyzet kissé futurisztikus, de hát a hülye átlag amerikaiaknak mindenre fel kell készülnie. Arra, hogy földönkívüliek gyalázzák le az adott város emberi népességet legalább is mindenképpen.
A sztori: Ugyanis a Skyline szereplői ezzel a helyzettel szembesülnek.Egy talán floridai társasház egyik lakásában gyűlnek össze, a nagy pályás tulajnak szülinapja van és azt meg szokták ünnepelni. A buli után elpihennek de a pihi nem tart sokáig. Az égből ugyanis nagy fényjelenség kíséretében leszállnak valamik a városba. Aztán nemsokára elkezdik kiporszívózni az embereket, a szó legszorosabb értelmében. Akit nem sikerül, azt egyesével gyűjtik be. Innentől kezdve túl kéne élniük valahogy...

Többnyire lehúzzák ezt a darabot az interneten, pedig szerintem működik. Jó, nem egy első osztályú film, sokszor nem tűnik egyébnek vizuális trükkök ötletszerű egymásutániságának, némi történéssel közben, de engem lekötött. érdekelt, hogy mi lesz a vége.
A helyszín valamilyen déli állam (szerintem Florida), azon belül is többnyire egy luxus társasház.(Ennek a háznak a  neve az, hogy Skyline. Szerintem ott ezt a szót is használják a felhőkarcolókra) Jelentem az egyik szereplő jelenléte ennek kapcsán válik "személyes üggyé". Ugyanis ő egy recepciós itt, aki küzd a hangos lakókkal, a lassan nyíló garázs kapuval, stb....stb. Mintha csak magamat látnám. Na mindegy. :-D
Amúgy a vizuális része a filmnek teljesen rendben van. A földönkívüli gépek látványosak, nagyok és szét is zúzzák a várost, meg a luxus társasházat is, szóval ezzel nem spóroltak semmit. Az emberek felporszívózásánál még hümmögtem is egy sort, mert az mondjuk tényleg vad. Amivel viszont spóroltak sokat, az a színészi teljesítmény, a siralmas párbeszédek, az itt ott esetlenül béna megnyilvánulások és a marha sok sikoltozás.Értem én, hogy adott helyzetben dramaturgiailag helyén való, na de nem percekig. Forgatókönyv sem lehetett nagyon. A történet folyamán nagyon semmire sem kapunk választ. A dolgok megtörténnek és kész. Ezzel együtt is a film, ahogy írtam működik egy-két évente simán végigviszem, ha éppen egy látványos de egyszerű sci-fit akarok betenni.

Szerintem 10/6


Azért ennyi, mert tényleg nincs sok történet (így talán az amerikaiak is megértik(megtanulják), hogy ebben a helyzetben mit kell csinálni), persze menekülnek jobbra balra, de ez manapság már kevés. Ennek ellenére is ajánlom, mert a látvány korrekt, jól összerakott, arra nincs panasz. Ha szereted a vizuálisan rendben lévő, egyszerű fantasztikus filmeket, nyugodtan tedd be. egynek elmegy:-D

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

*apró update: az utolsó 5 perc nyálas baromság, de még ezzel együtt is fent tartom, hogy nézhető darab.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése