2015. június 18., csütörtök

Poltergeist 2015

Nekifutásből felejtse el ezt a filmet mindenki aki látta az 1982-es eredetit. A 2015-ös változat ugyanis az égvilágon semmit nem tesz hozzá a poltergeist érzéshez.(Megemlíteném itt az eredetit követő két folytatást, amelyek inkább rombolták ezt az érzést - igen nyengére sikerültek) Na, a lényeg az, hogy a Poltergeist 2015 egész egyszerűen totál felesleges film, amolyan "húzzunk le róla még egy kis bőrt" gyártmány. Olyan, mintha a Hupikék Törpikéket újra leforgatták volna, de úgy, hogy a törpék másik erdőben laknak, kicsit kékebbek, Törpapa egy kicsit upragedelt és Hókuszpók pedig egy kiborg, de minden más ugyanaz. A the end után teljes erővel megkönnyebültem, hogy nem adtam érte pénzt....
Mindenki nyugodjon meg, a picsába teljesen klisés a kezdet. Mintának látszó család beköltözik a minta lakópark minta házába. Aztán persze kiderül, hogy semmi sem fenékig tejfel, vagy valami hasonló. Ugyan a történet szempontjából totál lényegtelen, de kiderül ugyanis, hogy némi feszültség gomolyog a költözés körül. De rohanunk is tovább! A két kisebb gyerek viszonylag hamar furcsa dolgokat tapasztal a házban. Persze ők - főleg a kislány - ezt nagyon viccesnek élik meg, egészen addig amig kiderül, hogy az egész lakópark egy régi temetőre épült - hűha....Egy sokat próbált laikus LCD bambuló, ezen már meg sem reccen.

Na, mindegy, a dolog addig fokozódik, amig a kislányt be nem szippantja a szekrény. Igy egyszerűen. Nincs rá magyarázat, el kell fogadnunk, hogy ez egy tök természetes dolog. A család anyukája és apukája is viszonylag gyorsan beépíti a hétköznapok rutinjába, hogy a lányukkal a tévén keresztül tudnak csak kommunikálni.(A film itt süti el az egyetlen olyan jelenetet, ami tetszett. A kislány magyaráz a tévének, amin épp hangyák háborúja van. Ráteszi a tenyerét a képernyőre, mire hirtelen további tenyér nyomok jelennek meg rajta, csakhogy bentről kifelé...Ez tényleg tetszett. De kb ennyi volt. ) Persze, amúgy tessék lássék elmennek egy csapat parapszichológushoz, akik persze nem tudják visszahozni a lányt, de hívnak egy médiumot. Na most ez a médium megmondja a tutit. Tudja hol a lány és azt is tudja, hogy hogyan lehet megmenteni.
A család fia veszi kezébe a kezdeményezést. Totál happiend, mindenki örül, mindenki boldog és kész. Ennyi a film.
Ha valaki nem látta az eredetit és úgy ül neki, lehet, hogy értékelni fogja. Én nem tudtam. Eleve szinte teljesen ugyanaz a sztorija, mint az elsőnek, viszont sokkal gyengébb színészek játszanak sokkal szarabbul megírt szerepeket. Ráadásul még a sztorit sem sikerült rendesen lenyúlni.. Pont a lényeget hagyták ki, ugyanis nincsenek miértek. Nem kapunk válaszokat. A dolgok megtörténnek, a szereplők ezt tudomásul veszik és mennek is tovább. Hiteltelen volt és baromira untam. Alig vártam, hogy vége legyen. A helyszín ugyanaz, mint az első filmben. A sztoriról és a szereplőkről már szóltam kicsit fentebb.

Szerintem 10/3

Igen gyenge remake. Még azoknak sem ajánlom igazán, akik az eredetit nem látták. Azt gondolom, hogy inkább azt vigyétek végig. Annak ellenére, hogy több, mint 30 éves film, még mindig nagyon üt. Sokkal jobb, mint ez. A remake mégis az egyszer elmegy kategóriába került. Végül is volt benne egy-két jó jelenet és végül is egyszer végigvittem. Ahogy vége lett elővettem az eredetit és borzongtam egy jót, ezt pedig el is felejtettem...

Egy kis kedvcsináló az eredetihez:


    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése