2016. június 27., hétfő

Who am I?

Nekifutásból egy merész megállapítással kezdenék. Talán a legjobb német film, amit valaha láttam. Nálam egy van még versenyben, az Iron Sky. Azt is nagyon szeretem.  Ha már megengedem magamnak, hogy használjam a kanadai film kategóriát akkor ez is belefér. Mitől is legjobb és mitől is német? A második kérdésre egyszerűbb a válasz. Azért német, mert németül beszélnek benne és kifújt. Nos, azért a legjobb viszont, mert a film nyelvén túl semmi nem utal arra, hogy honnan jött. Lehetne akár egy amerikai szuperprodukció is. Ugyanis minden a helyén. A látvány, a vizuális megvalósítás, a hangulat, a karakterek, a párbeszédek, a forgatókönyv és jelentem a sztori is(ordas és nem várt csattanóval a végén), az utolsó centiig nagyon összerakott. Bárhol megállná a helyét. Remek film....
A sztori szerint Benjamin egy hacker. Beballag az odavágó erőszakszervezet főnyomozójához azzal, hogy ő most akkor feldobná a hatóságnak a körözött és nagyon rács mögé vágyott MRX nevű fő hackert és hozzá tartozó Fr13nds nevű banda teljes legénységét is. Az enyhén leszbikus beütésű főnyomozó persze elsőre nem veszi be a dolgot, úgyhogy Benjamin mesélni kezd. Az elejétől...
Megtudjuk, hogy mekkora nyomi gyerek volt, hogy akadt össze 3 másik arccal és hogyan alapítják meg a CLAY nevű hecchacker csapatot. Végig láthatjuk, ahogy iszonyat belebonyolódnak valamibe, aminek nagyon könnyen szívás lehet a vége. A végén tesznek is. Olyan végjátékot kanyarítva így a filmek, amitől durván nagyon jó lesz a sztori.
A remek történet miatt a párom is élvezettek vitte végig, annak ellenére is, hogy hackerekről szól. (Stílusában, hangulatában amolyan Blöff - Harcosok Klubja klón. Egyáltalán nem másolja azokat még jelentek tekintetében sem, de hangulat hasonló.) Laikusként simán rásüthetnénk a bélyeget, hogy na baszd meg mi az érdekes abban, hogy egy rakás csótány nyomkodja a gépét és bambul a monitorba. Jelentem remekül megoldották ezt a dilemmát. A hálózat egy metrószerelvényként jelenik meg. Amint valaki belép kvázi felszáll a metróba. Minden ott történik, minden a hálózaton történt kommunikáció, interakció, minden. Kurva jó...
Ha nem a hálózaton megy az esemény, hanem "odakint" egy sodró lendületű, végig vicces(időnként morbid) fordulatos, izgalmas darabot kapunk. Az első perctől lebilincselt, érdekelt a sztori, vigyorogtam a helyzeteken (pl amikor meghackelik a helyi náci párt összejövetelét) és a poénokon. Maximálisan ajánlom, én már többször is láttam.

Szerintem 10/10


Biztos, hogy az Anonymus ihlete az alkotókat. Nem baj. Nem kopizás és habár nem vagyok nagyon elvetemült kocka, ez a film azért megpendített régi húrokat, amikor még azt gondoltam magamról büdös kölyökként, hogy én leszek a világ legjobb programozója. Szerintem ezt az elmúlt 15 évben lelkesen rejtegetett álmomat sikerült megpiszkálnia egy kicsit a whoami-nak, Előszedtem a régi könyveimet és hobbi szinten megint programozgatok. Amúgy grátiszban, a bandázás, a rosszalkodás, a csínyek elkövetése sem áll távol tőlem. Hatalmas dózisban jön át ez az életérzés is filmből... Főnyeremény bakker. Nagy kedvencem lett.
Egyébként nem tudok másik jó hackeres filmet megemlíteni. Egy film jut most az eszembe, ami nem jó, viszont régebben már írtam róla (Kardhal) és nagyjából itt vége is van a felsorolásnak. Viszont a Mr Robot a kedvenc sorozataim egyike. Ha a whoami bejött, azt is csípni fogod.  
Ennyi most, késő van már, kezd össze-vissza kattogni az agyam, inkább befejezem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése