2015. január 30., péntek

Közönséges Bűnözők

Hmmm...első nekifutásból elkezdett mocorogni a bicska zsebemben. Jelentem felháborodtam. Nem vagyok az a nagy hangú "nemzeti érzelmű", de azért ha mondjuk úgy ok nélkül vagyunk "remek" színben feltüntetve egy filmben azért az nem tetszik. Na jó, volt azért egy kicsinyke ok. Kellett a forgatókönyv írónak egy az USA-tól lehetőleg messze lévő az ismeretlen ködös keleten lakó nomád népcsoport akik jók lesznek bűnbandának és hát, ránk esett a választása. Így lettek a sztori kulcsfigurái (többek között) magyar bűnözök (is). Van benne a biztonság kedvéért török gengszter is...
A film egyébként jó. Nagyon tetszett a szerkezet és a felépítés, azt mondanám, hogy amolyan intelligens krimi, komoly csattanóval a végén. A sztori: A rendőrség egy leégett hajót talál a San Pedró-i kikötőben, rajta huszonhét halottal. Két túlélő marad mindössze: egy égési sérülésekkel küszködő és halálra rémült magyar terrorista, és Verbal Kint. Kint kényszer alatt hajlandó elmesélni, hogyan robbant fel a hajó. Története hat héttel korábban kezdődik, mikor is öt bűnözőt letartóztatott a New York-i rendőrség kamion-eltérítés vádjával. Senki sem tudja, ki volt a megbízó, még az öt férfi sem, de lassan kiderül, hogy Keyzer Soze-nak, a legendás maffiózónak a keze is benne van a dologban.. (port.hu). 

Jóféle Oscar díjas filmhez méltóan ne számítson senki olyan nagyon pörgős, akciójelenetekkel teletűzdelt krimi lövöldére. Itt-ott persze van lövöldözés meg némi robbanás, de nem ez a jellemző. Ami viszont bőven van, az komoly és változatos karakterjáték, érzelmek, profi színészi teljesítmény. Ez bőségesen nyakon öntve narrációval, ami nekem bejön. Egyedi hangot, egyedi ízt kölcsönöz egy filmnek, ha a narráció miatt olyan érzetet kelt, mintha valaki mesélne. Eddig az összes ilyen filmet szerettem, ezt is.
Sok a beszélgetés, az interakció, eléggé jól megismerjük a karaktereket, a közöttük lévő kapcsolatokat, időnként úgy éreztem, hogy én vagyok a hatodik:-D Nos, egyiket sem lehet igazán a pozitív értékeik miatt szeretni, ugyanis azok csak nyomokban vannak. Jelentem, nincs pozitív karakter a filmben. Még a legtöbbet jelenlévő rendőrnek is sikerült gyökérré változnia. Ez azzal jár, hogy egyik arccal sem tudtam igazán azonosulni, lévén én alapjában véve egy híró típusú pozitív karakternek tartom magam, mármint ha a filmekről van szó.
A másik ami nincs jelen hangsúlyosan az a női karakter. Oké, a sztoriba nem hiányzott, egy jó ideig fel sem tűnt, hogy mindössze egy nő van (ő is csak mellékszereplő). Ez is emeli az egyediségi szintet.. A helyszínek nem különösebben extrák, jól passzolnak a sztorihoz és a hangulathoz, ami egyébként szerintem remek. Ennek ellenére is csak:

Szerintem 10/7

Egyedi hangvételű, egyedi sztorijú darab, igen komolyan odavágós csattanóval a végén. Azt mondanám rá, hogy Quentin Tarantino korai korszakából származó bármelyik filmjének lightosabb változata. Élvezhető, fordulatos, lebilincselő. Szerintem. Ugyanakkor a lassúsága miatt könnyen érezhetjük vontatottnak, unalmasnak.Tény, hogy bárki nem fogja végig élvezni, az ilyen típusú filmekre fogékonynak kell lenni és nem mindenki az. Nem is ajánlom mindenkinek. Főleg azok essenek neki, akik tudják pl, hogy miről szól a Kutyaszorítóban című darab vagy anno szerették a Ponyvaregényt. Nos, ez azoknál kissé felvizezettebb, de ha azokat csípted, ezt is fogod. Azért viszont tényleg haragszom, hogy mi vagyunk  rossz fiúk.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése