2015. március 4., szerda

39-es ügy (Védtelen gyermek)

Időről időre belefutok olyan filmekbe, amit nem ajánlok gyakorló szülőknek, de legalább is anyáknak semmiképp, a téma miatt. Így vagyok ezzel a 39-es ügy esetében is. Ahogy befutott a THE END már egyből vizionáltam is a random anyukát, ahogy a film megtekintése után épp bottal piszkálja a saját gyerekét, hogy nincs-e benne.....ööööööö.....valami. :-D Ha esetleg időnként futó bizonytalanság gyötör a poronttyal kapcsolatban, akkor tényleg ne tedd be!
A filmben egy ízig-vérig elhivatott szociális munkást ismerhetünk meg, aki egyszerre 38 esetben próbálja védeni a gyaníthatóan hátrányos helyzetű gyerekeket, amikor a lelkes főnöke rásózza a 39. aktát. Az akta belső oldalán az édi-bédi angyali Lilith mosolyog rá vissza. Szociális munkásunk annak rendje és módja szerint beleássa magát a 39. ügyébe is, melynek során már másnap látogatást tesz a családnál. A furcsán viselkedő apa és anya összezárva  a  tenyérbemászó, idegesítő , visszafogott, udvarias, csendes, szeretetreméltó kislánnyal, elég furcsa kombó. A szociális munkásunk fel is ajánlja, hogy ha bármi gáz van, a kislány nyugodtan hívhatja. Ez már este meg is történik, amikor anya és apa konkrétan meg akarja ölni a gyereket.(Itt van a filmben a leghúzósabb jelenet) Némi huzavona után a szociális munkásunk magához veszi a kislányt. Ekkor még nem tudja, hogy mit szabadított magára ezzel...
Nos az első és legnagyobb bajom a filmmel, hogy szerintem a készítők nem tudták, hogy mit akarnak kihozni belőle. Legyen dráma? áááááááááááááááá... Legyen thriller? A kreatív csapat fele itt már egyetértően hümmögött. Legyen inkább horror? Na itt mindenki örült...
A vége az lett, hogy mindenből van benne egy kevés. Ezt én jóindulatúan átlagoltam és így arra a meglátásra jutottam, hogy a film kérem szépen egy thriller. Ennek megfelelően lassan építkezik, viszont meglehetősen egyenletesen. A kezdeti szirupos csöpögés szépen lassan, lépésről-lépésre megy át horror elemeket felvonultató thrillerbe. Itt következik a második problémám, a sztori ugyanis végig kiszámítható. Még én is megmondtam, kb a film felénél, hogy mi lesz a vége. Szóval, nem fogsz adrenalin tódulást kapni a váratlan fordulatoktól. A végkifejletet egyébként a magam részéről túl erősnek tartom a film egészéhez képest, de értékelje majd mindenki saját maga, ha végigviszi.
A színészek. Renée Zellweger puffadt és csúnya és szerintem idegesítette a szerepe. Bradley Cooper itt még igencsak nem volt amerikai mesterlövész, szóval kb karcolja az átlagost Aki ütött az a főszereplő kiscsaj, legalább is szerintem. Igazi tenyérbemászó, nyálas kamugép és ez nagyon átjön. Az első perctől kezdve süt belőle, hogy nagyon nem stimmel nála valami. Nekifutásból unszimpatikus volt. Viszi a hátán az egész filmet....

Szerintem 10/6

Sokaknak maximálisan tetszeni fog elsőre. Azonban a The END után Te is úgy érzed majd, hogy tökre kiszámítható volt, nem volt benne semmi váratlan. Másodjára már nem biztos, hogy be fogod rakni. Én az olyan thrillereket ajánlom (és ez a pontozásukon meg is látszik), amiben simán benne van a 2x 3x újranézés lehetősége. Nos, a 39-es ügyben nincs. Most néztem meg másodjára és nagyon nyögvenyelősen ment. Hiába feszültséggel teli, dinamikusan felépülő történetű thriller, egyet értek a hivatalos kritikákkal, miszerint egy halom már más filmekben is lerágott klisé csont.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése