2015. február 7., szombat

A kör 1-2.

Az amerikai filmgyártók időről-időre kifogynak a témából és ilyenkor előszeretettel lopnak más országok filmjeiből. Jobb esetben csak ihletet, rosszabb esetben komplett filmeket/történeteket szőröstül-bőröstül. Régebben már tárgyaltam  a meglátásaimat az Árnykép című darabról. Az nem ütött nálam akkorát. Nos, a Kör szintén "remake"-je egy japán eredetinek, viszont ez nagyon betalált nálam. Igaz, hogy (az első rész) 13 évvel ezelőtt készült és azóta rengetegszer láttam, de egyes jelenetei mind a mai napig libabőrözést okoznak nálam. Ha kerestek egy remek horror filmet, majdnem tökéletes sztorival aminek nem ártott, hogy teljes egészében feldolgozás, akkor tegyétek be a Kört. Ajánlom, ütni fog. Jelen firkám tárgya a Kör 2 is, ami mondjuk úgy kiegészítése az első résznek, ugyan ijesztgetésben felveszi a versenyt az elsővel, de a sztoriban bőségesen tátong egy-két nagyobb lyuk....
(A sztori:) Csak egy újabb nagyvárosi legendának tűnt - egy videokazetta, amin rémálomszerű képek vannak, és miután megnézed csörög a telefon, és valaki azt mondja, hogy hét nap múlva meghalsz. Rachel Kelle újságírónő természetesen szkeptikusan viszonyult a sztorihoz, amíg négy tinédzser meg nem halt ugyanabban az időpontban - pontosan egy héttel azután, hogy megnézték a videót. Rachelen úrrá lesz oknyomozói kíváncsisága, ráveti magát az ügyre, felkutatja a kazettát és megnézi. És megcsörren a telefon. Egy gyerekhang közli vele, hogy hét nap múlva meg fog halni. Rachel kétségbeesésében barátja, Noah segítségét kéri, hogy megmentse saját és kisfia életét. Pontosan hét napjuk van, hogy megfejtsék "A KÖR" rejtélyét.(port.hu)
Amit ki kell emelnem, hogy a Kör egy korrekt és kerek történettel rendelkező horrorfilm, Ha leülsz megnézni arra számíts, hogy nem tömény trancsírt vagy nagy dózisban kíséreteteket/esetleg démonokat fogsz kapni, hanem egy logikusan és jól végigvezetett ,feszültséggel teli történetet, amibe be-be csúszik jó néhány olyan jelenet, amitől beszarsz. Ezzel együtt is meg kell jegyeznem, hogy sehol sincs a komplexitása az eredeti japánhoz képest, ami egy 5 filmből álló korokon átívelő sorozat. Én a magam részéről elfogadtam, hogy ez az amerikaiaknak készült butított változat. Igy is nagyon jól sikerült, remek a forgatókönyve. Egyetlen apróságtól eltekintve, ami azóta "nem hagy nyugodni", amióta először láttam:(SPOILER! Ki és hogyan csinálta az első videókazettát? - erre sem az első sem a második részben nem kaptam választ)  Ettől eltekintve hibátlan a történet.
Jók a karakterek. Egytől egyig hiteles arcok, mindenki teljesen rendben van. A helyszínekben nincs semmi különleges, azok hétköznapiak, de ez egy teljesen hétköznapi történet:-D A vizuális effektusokról azért kell egy-két szót szólnom. Annak ellenére, hogy 2002-ben a CGI technológia még nem volt túl erős, remekül összerakott jeleneteket csúsztattak a filmbe. A klasszikus tévés jelenettől mind a mai napig feláll a hátamon a szőr.

Szerintem 10/9

Annak ellenére, hogy a japán eredetihez képest butított a történet ( nagyon sok miért? konkrétan hiányzik a sztoriból), remekül összerakott, színvonalas és komolyan fosatós történet. Teljes erővel ajánlom mindenkinek.

Tegnap filmfanatikus barátoknál buliztunk(épp próbálunk magunkhoz térni), így nem volt kérdés, hogy az első rész után letoljuk a másodikat is. Jelentem, egyrészt kikerekedik kicsit az egész eseményláncolat háttere, kicsit többet megtudunk az előzményekről (az öt részes japán változat ad bőven nyersanyagot), másrészt több az ijesztgetés, több a para, nagyobb a feszültség. Nekem mégsem ütött akkorát, mint az első. Okom is van rá. Valamiért nagyon azt éreztem, hogy a második rész a "még egy bőrt" tipikus esete. Ugyanis számos jelenet, történeti elem visszaköszön az első részből. Értem én, hogy ez amolyan kiegészítése az első résznek, legalább is részben, de ezzel viszont azt érték el, hogy a film idejének nettó 30%-át már láttuk. Hozzáteszem még ezzel együtt is rendben van és méltó folytatása az első résznek.  

  
A sztori: A történet fél évvel azután folytatódik, hogy Rachellel és kisfiával, Aidannel megmagyarázhatatlan és rettenetes események történtek Seattle-ben. Rachel mindent el akar felejteni, ezért Aidennel egy oregoni városkába, Astoriába költözik, és megpróbál új életet kezdeni. Rachel tervei azonban rögtön szertefoszlanak, mert egy helybéli bűntény színhelyén talált bizonyítékok - köztük egy titokzatos videokazetta - ijesztően ismerősnek tűnnek. Rachelnek rá kell döbbennie, hogy a gonosz Samara visszatért, és még elszántabban folytatja halálos bosszúhadjáratát.(port.hu
Jelen esetben a port.hu leírását egy kicsit kiegészíteném. Ugyanis nem pontos. Amikor Rachel rájön, hogy videokazetta az, ami, elégeti. Ezzel Samara elszabadul és bosszút akar állni. Elsőre nem szignifikáns a különbség, azonban a második részben már nem fosunk a videokazettától. Samarra már anélkül kísért és paráztatja ki a lelket is, legalább is belőlem. A második részben sokkal több a hidegrázás. Hiába néztük csapatban én ugráltam, ijedeztem teljes erővel. A gyengébb történet vezetés és néhány önismétlő jelenet ellenére is a második rész szerintem sokkal erőteljesebb, sokkal nagyobb dózisban jön a para.  Fontos még, hogy ahogy fentebb is írtam, további háttér információkat is kapunk és ha voltak megmaradt kérdéseid az első rész után, néhányra, nem mindre kapsz a másodikból választ. (Mindegyik kérdésre csak a japán eredetiből) Végül is a történet nem vészes.
Egy kis városban vagyunk, ahhoz passzoló helyszínekkel, arcokkal, a hitelesség az első részhez hasonlóan itt is teljesen rendben van. Nekem a második rész is nagyon tetszett a nyilvánvaló hibái ellenére is.

Szerintem 10/8


Mind a kettőt ajánlom, egymás után lenyomva a két részt remek horror estét csaphatunk. Azonban a második rész nem áll meg önállóan, mindenképpen látni kell előtte az elsőt. Nemsokára előveszem az Átok című darabot is, ami legalább annyira súlyos/ ütős remake, mint a Kör.


Online mozi link:(Kör1,Kör2)

Szerinted?
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése