2015. január 21., szerda

Mama

A Mama című film kapcsán 2 problémám van/volt mindjárt nekifutásból. Az egyik személyes jellegű, de meggyőztem magam, hogy túl vagyok már rajta, a másik problémámat viszont legegyszerűbben egy kérdéssel tudnám megvilágítani: Lehet egy horror film szép? 
A Mama-ban Guillermo del Torronak (Nem tudod ki az? A világ egyik legjobb rendezője) sikerült összehoznia a megható,szép drámát a hidegrázós - kísértetes horrorral és jelentem működik. Nagyon. A Mama egy remek film....
A sztori: adott apu akinek épp tönkre ment az élete és miután megölte a feleségét, úgy dönt, hogy az öngyilkossága előtt megöli a két kislányát. Hosszas havas utas száguldozás után bezúznak egy erdőbe. Ott találnak egy elhagyatott házat, ahol apu akkurátusan nekilát annak, hogy lelője a gyerekeket, de valami elrántja. Valami árny, egy sötét folt. Kicsivel később ez az árny cseresznyét gurít a gyerekeknek.....
Apu öccse nem adja fel, öt év elteltével élve megtalálják a két gyereket. A kicsit különc öcs és a párja magukhoz veszi a gyerekeket, de valaki más is jön velük az erdőből...
Kezdeném mindjárt a sztorival, ami horror filmeknél gyakran a leggyengébb pont.( Sok film esik abba a hibába, hogy annyira belemennek az ijesztgetésbe, hogy a sztori szarni megy) Itt végig kidolgozott, van eleje, van vége, logikus, remekül felépített.Nagyon komoly a forgatókönyv jelentem. Íve van és végig viszed, ha amolyan emocionálisan állsz a dologhoz, még meg is hatódsz számos helyen..Ezért durva ez a film, két véglet között változik a hangulat amit átad és nem szarozik: vagy picsogsz vagy parázol...Kész.... Ahogy írom is libabőrös vagyok. Amikor majd azt veszed észre magadon, hogy horror film nézés közben elérzékenyülsz....
Nem nagyon szoktam erre nagy hangsúlyt fektetni, de kiemelném a színészi játékot is, Főnyeremény, minden színész kiváló, nagyon hiteles és a gyerekek sem csak dróton rángatott bábok, egyéniségek mind a ketten. Az összes karakterek fejlődik, dinamikusan változik, idomul a sztorihoz, ez is vérprofi. Kiemelném Mamát, aki egy ritka rusnya kíséretet és még őt is meg lehet érteni, vele is együtt lehet érezni. Amúgy is minden karakter szerethető. Ritka az ilyen horror.
A képek nagyon jók.(Nagy kedvencem, mindjárt az elején ahogy két kicsi gyerek ül a tűznél, miközben kigurul egy cseresznye a sötétből), a hangulat elsőosztályú. Egy szónak is száz a vége, pikk-pakk a kedvenceim közé került.

Szerintem 10/10


Mindenkinek ajánlom aki szereti a hátborzongató, és profin összerakott, okos, filmeket. A kicsit érzelmesebb beállítottságú LCD bambulók, akik grátisz szeretnek borzongani is egy kicsit, ettől a filmtől el fognak alélni. Még én is elbicsaklottam itt-ott pedig én időnként emocionálisan eléggé fapados vagyok Nem sok ilyen film készült eddig, amiben két ennyire ellentétes stílust így egymásba tudtak fűzni, itt ez nagyon jól sikerült
Igazából egyfajta szempontból csajos film. Ha a párod ódzkodik a parázós filmektől, tedd be neki ezt, fogd meg a kezét, rá fog kattanni Nekem többször nézős, már vagy háromszor láttam...

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése