2015. január 4., vasárnap

Szemtől szemben

Miközben újra megnéztem ezt a filmet néhány napja(évekkel ezelőtt láttam utoljára) nagyokat méláztam rajta, hogy milyen stílusba soroljam. Alapból baromság ugyan bekategorizálni a filmeket, de azért én igyekszem minden egyes itt emésztgetett darabot betenni valamilyen dobozba. Végül a legkézenfekvőbb maradt: akció film némi krimi és baromi sok drámai ízzel. Amúgy nem rossz darab, de van egy hatalmas nagy hibája szerintem. Éspedig az, hogy a vérprofin összerakott akció jelenetek közé beékelt "ismerjük meg a szereplőket" című drámai szeletek, egyrészt über közhelyesek, másrészt langymeleg hangulatú már-már azt tükröző részek, mintha a laikus LCD bambuló beszívva nézné a filmet. Ebből egyenesen következik a kettes számú problémám a darabbal: a 2,5 óra túl hosszú. Bizony én sem egy darabban néztem meg. Elég nagy vagyok már ahhoz, hogy végig üljek egy ilyen hosszú filmet, de a fent is említett drámai betétek hossza, lassúsága és közhelyessége egy idő után fárasztott és kezdett unalmas lenni. Két választásom volt. Vagy átpörgetem ezeket a részeket vagy lelövöm az egész filmet  és máskor újult erővel folytatom. Emellett döntöttem, így két nekifutásra vittem végig. Jah, még egy negatívum: a szinkronhangok némelyike totál mellélövés. Többek között Kulka János langyi, filozofikus hangja Robert de Niro karakteréhez baromira nem illik. Nah azért nem ennyire szörnyű a film:-P
A sztori: Van egy rablás. Egy páncélautóból visznek el értékpapírokat. Minden rutin szerűen megy egészen addig amíg az alkalmilag a bandával tartó beugró, amúgy passzióból le nem lövi az egyik őrt. Nincs mese, kifektetik a többit is. A baj az, hogy innentől kezdve rááll az ügyre a rendőrség nagyágyúja, aki csak a nagy ügyekkel foglalkozik és ő megszállott. Nemsokára a banda vezére és a rendőr szemtől szembe kerülnek egymással.(A film csúcsjelenete egy kávéházban) A banda még egy utolsó nagy dobásra készül. A bandavezér borítékolja, hogy nem hagyja a rendőrt beleköpni a levesbe és a rendőr is közli, hogy mindent megtesz azért, hogy elkapja a bandát. Vajon sikerül az utolsó nagy dobás?
A film tele van nagyon jó színészekkel. Az egyik kedvencem viszi a prímet, Al Pacino. Az ő szinkronhangja az tuti. Remek karakter igazi faszagyerek. Hatalmas beszólásokkal, nagy adag keménységgel. A langymeleg de Niroról már volt szó, de itt van Val Kilmer (aki még nem dagadt hörcsög) Danny Trejo aki még nem annyira öreg, vagy Tom Sizemore és még Natalie Portman is. A színészi játékkal nincs is gond, egyedül de Niro nem jött be, nekem kevés volt, lehet hogy csak a szinkron miatt, de akkor is.
A helyszín Los Angeles, a film hangulata érdekes módon a 80-as éveket idézi, de teljesen rendben van. A nagy ászok pedig az akció jelenetek. 100%-os az összes. Kiváló. Ha kivágnák a drámai langy felét egy remek filmet kapnánk, de így csak

Szerintem 10/8

Ajánlom mindenkinek aki csípi Al Pacino-t mert ezt a filmet ő viszi a hátán. Ajánlom azoknak is akik szeretik a jó hangulatú akció filmeket és nem ódzkodnak attól, ha néha a bekómázásig lelassít a történet. Egyébként akár többször nézős is lehet. Mondjuk én pont azért, ami miatt lehúztam, nem nézem meg maximum 3-4 évente egyszer. Vannak ennél pörgősebb darabok is. Ha akció filmre vágyok, ennél nekem gyorsabb tempó kell.
.
Online mozi link: (KATT)

Szerinted?
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése