2017. március 18., szombat

Amikor kialszik a fény

(Mondjuk) szerda van. Anyu megint magában beszél. Valószínűleg már megint nem szedi a gyógyszereit.
Mhhmmm..Elsőre talán kevésbé érthető a mai firka első néhány mondata. Magyarázat mondjuk annyi lehet, hogy a film konkrétan mindjárt a történések közepétől indít, nem az ősrobbanástól kezdve próbálja elmesélni, hogy mi miért van. Igazából csak belecsöppenünk egy átlagos család átlagos hétköznapjába. Már ha átlagosnak lehet ezt mondani....
Az van ugyanis, hogy ezzel a nyitómondattal hívja fel a kis csóka a nevelő apját. Apa próbálja megnyugtatni, hogy egy órán belül otthon van, mindjárt indul. Nos, soha nem ér haza. Valami megöli. Valami ami csak akkor jön elő, csak akkor támad, ha kialszik a fény. Amíg ég a villany, minden rendben van. De amikor elsötétül a ház, valaki életre kel, és szabadon járkál a szobákban...
Először csak a kis csóka teszi szóvá, hogy egy árnyék lopakodik körülötte éjszakánként, és a nővére nem sokáig kételkedik a szavában: ő is látja/látta az árnyékot. Ezért költözött el otthonról. Nem bírta a gyűrődést.
A kis csóka kénytelen nála lakni, mert az anyja már nem alkalmas a gyereknevelésre: a szorongás teljesen maga alá gyűrte. Ám lassacskán kiderül, hogy ő mindenkinél többet tud a családtagjait kísértő árnyékról, és ha meg akarnak szabadulni az egyre borzasztóbb jelenségtől, tőle kell segítséget kérni.

De a titkait csak úgy deríthetik ki, ha nála töltenek egy éjszakát a hatalmas, zegzugos, elhagyott házában. És a biztonságot jelentő első hajnali fénysugár nagyon messze van...
Kellemesen, hidegrázós, ijesztgetős film. Szerintem klasszul összerakott sztorival, amiben nincs ugyan semmi újdonság, de azért eléggé hatásos. Nincs giga hosszúságú felvezetés, magyarázkodás. Egyből belecsapunk a lecsóba. Ez tetszett. Minden a helyén van persze, mindenre kapunk magyarázatot a film során. Logikus, jól felépített az egész. Látszik, hogy rendesen odatette magát a forgatókönyv író. Na és a vége is tökre rendben van, még akkor is ha egy "elbaszott" happy end.

Szerintem 10/8

Tegye fel a kezét, az aki nem hallucinálta gyerekkorában azt a sötét szobában, hogy ül valaki a fotelban, pedig csak néhány ott hagyott ruha volt. Tegye fel az is a kezét, aki ha a sötétben sétál a lakás folyosóján, nem nehéz hátra, hogy nincs-e mögötte valaki, pedig csak a konyhába megy egy korty vízért. Vagy az, aki éppen elalvás előtt, bambulva a sötét hálószobában élénk fantáziája miatt nem vél felfedezni különböző formákat a sötétben, pedig nincs is ott semmi. Nos, az én kezem lent maradt. Erre játszik a film. Gyerekkorom paráit szedi elő. Nekem nagyon bejött. A hangulata csillagos ötös. Tele van olyan egyszerű jelenetekkel, amik, szimplán a fény-sötét váltakozása miatt verték belém az ideget. Mondjuk villanykapcsolgatás, pillanatnyi áramkimaradás és még sorolhatnám.
Kedvenceim között van a film épp ezért. Pontot csak azért húztam le tőle, mert ugyan amikor rájöttem a miértekre volt egy kis meglepetés, de a sztori elemeit darabonként már láttam ezer filmben. Más esetben azt mondanám, hogy összelopott a történet, de ha azt jól csinálják, nem tűnik fel. Itt sem éreztem.  Hozzátéve, hogy szerintem túl sok horrorfilmet láttam már, ezért gondolom, amit. Aki nem ennyire nagy fogyasztó, az totál eredetinek látja majd a eseményeket.  Simán rávágja majd a maximumot..

Szerinted?



Tegyétek be, ha szeretitek a színvonalas és meggyőző ijesztgetős filmeket. Nem kaptok full eredeti történetet, de este a sötét szobában az LCD előtt ücsörögve, amikor épp arról győznek meg, hogy az a valami ott van a sötétben...Nos, én még másodjára is egyből a villanykapcsoló után nyúltam ahogy bekúszott a THE END.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése