2014. december 7., vasárnap

Útvesztő - The Maze Runner

Bár nem vagyok nagy trendszakértő, de mivel a filmek világába bele-bele ér a kezem, nem bírtam nem észrevenni azt, hogy bizony rém népszerűek lettek a "lepusztult világos - csapat fiatal furcsa helyzetbe kerülős filmek" Gondolok itt pl az Éhezők Viadalára aminek az első részét láttam, de nem fogott meg túlságosan. Nah az Útvesztő ennek a vonalnak az oldalvízén evezett fel és jött látott majd győzött is. Legalább is nálam...
A sztori: Thomas egy liftben ébred, és a nevén kívül nem emlékszik semmire. Az ajtón túl különös világ várja. 60 srác, akik elzártan, szigetszerű univerzumukban élnek, és egyetlen dolgot tanulnak: a túlélés trükkjeit. Ők nem lepődnek meg az újonnan érkezőn: havonta egyszer mindig jön valaki. Világukat útvesztő veszi körül. Aki szökni próbál - és sokan vannak ilyenek - mind ottvesznek. Ezek a szabályok, melyek nem változnak és nem változtathatók. Valami mégis átalakul. Egy titokzatos üzenet hatására néhány srác azt hiszi, van remény a lázadásra. Még akkor is, ha fogalmuk sincs, ki ellen kell lázadniuk, és mekkora veszéllyel próbálnak szembenézni.(port.hu)

Nem mondom azt, hogy hibátlan film, mert nem az. Ugyanakkor korrekt történet (kicsit Legyek Urás) és ha eltekintünk a szituáció nyilvánvaló túlzásától és az életszerűtlenségén  is túl lépünk, teljesen rendben van mindaz amit az első részből megtudtunk. Egyértelmű, hogy ez egy sorozat első része ugyanis és nagyon remélem, hogy lesz folytatás, mert ez így önállóan rakás kérdést nyitva hagy. Optimista vagyok.
Még a fentiek ellenére is reálisabb szituációból indulunk, mint az Éhezők viadala. Ugyanis okkal és céllal kerülnek oda. Ez az első rész végére nekem legalább is átjött. (Ha jövőhéten kijön egy olyan film, hogy egy csapat random gyerek mondjuk eltéved egy plázában és 3 részen keresztül nem tudnak kijönni azért ezt visszavonom) Na lényeg a lényeg, nézhető film, sodró, lendületes, én simán bele tudtam élni magam. A látvánnyal sincs gond, a megvalósítással sem és annak ellenére, hogy nyilván nem túl rutinos srácok játszanak a filmben, elhittem a működésüket Szóval összességében egy jó film, benne néhány hülyeséggel, amik nem vészesek és nem rombolják le az élvezeti faktort. A szigorúbbak egyszer nézősnek titulálják majd, nekem még a jó film kategóriába esik.

Szerintem 10/6

Vasárnap délután kaja után tedd be. Garantáltan nem leszel rosszul az izgalomtól, de ha ráharapsz, lesznek kérdéseid (pl: miért kerültek oda?) amire választ vársz és (legalább is engem) emiatt lekötött.Van néhány sztorielem ami miatt csak 10/6, de bátran ajánlom mindenkinek, akár ifjoncoknak is. Hmmmm...stílus? Ifjúsági fantasy világkipusztulása utáni túlélős.... és itt a hangsúly az ifjúságin van leginkább.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése