2017. február 22., szerda

A hét mesterlövész

Szögezzük le, a magyar cím elég béna. Ugyanis a hét főarcnak konkrétan semmi köze sincs a "mesterlövészethez". Mind a heten egész jól lőnek, ez tény, de igazából inkább legendás szemétládák, hamiskártyások, rablók, párbajhősök meg ehhez hasonlók. Ugyanakkor a lelkük mélyén mindannyian jófiúk. Legalább is az eredeti történetben ez volt a helyzet.(Ha jól emlékszem. Még nagyon gyerek voltam, amikor utoljára láttam.) Itt azért egy kicsit más a felállás. Oké, remake meg minden, szóval illik azért újítani, de jelentem túltolták. Az a baj, hogy a film rendezője Antoine Fuqua egy amolyan "de szar a kisebbségeknek, adjunk nekik esélyt" élharcos. Ezzel alapból nincs bajom, teszem hozzá. Viszont ennek örömére az aktuális hét mesterlövész között van egy fekete békebíró (ez még úgy ahogy rendben van), egy cowboy-á átvedlett, (de a lelkében még mindig) késdobáló szamuráj, egy csak úgy arra járó indián, egy körözött mexikói rossz fiú is. Oké vannak "rendes" vadnyugati arcok is a hét között, de ez így akkor is bullshit. Nem akarok a rasszizmus gyanújába sem keveredni, de ez a nagy nemzetköziség alaposan megroggyantotta a hitelességet.

Nézzünk szembe a tényekkel! A film az 1870-es években játszódik. Attól, ugyan, hogy már vége volt a polgárháborúnak, még konstansan szarba sem nézték a feketéket. (Esély sem lett volna arra, hogy egy fekete csóka ossza az észt). Az indiánokat akkoriban még inkább először lelőtték és csak utána firtatták, hogy mit is akarhattak (vadember komplexus), az ázsiaiak meg szerintem annyira kevesen bóklásztak akkoriban a vadnyugaton, hogy ezért bedobni egyet a filmben, erős túlzás. De, egye fene engedjük el ezt a "nüansznyi" torzítást, ugyanis ezzel együtt is én csíptem a filmet. Hogy miért?
A hangulat miatt. Ugyanis az hamisítatlan vadnyugat. Vannak poros igazi
lepukkant városaink a szalon erkélyén járőröző prostikkal és minden más kötelező kelékkel, iszonyat tufa helyi bunkóink, valódi vadnyugati, szemét ládáink, teljesen eredeti temetkezési vállalkozónk, rengeteg cowboyunk, és még ezernyi minden más, ami miatt a Winnetou - n és Old Shatterhanden felnőtt magamfajták, kölyök korunkban iszonyat imádtuk a western filmeket.
Nos jelentem, a Hét mesterlövész hangulata engem teljesen beszippantott. Kb öt perc után pont leszartam az elcseszett karakterválasztást, a gyenge sztorit meg az időnként nagyon béna párbeszédeket. Imádtam a filmet elejétől a végéig a hangulata miatt

Szerintem 10/7

Egyszer mindenképp nézzétek meg. Klassz hangulatú igazi western film. Rengeteg puskaropogással, párbajjal, nagy leszámolással, végig laza, könnyed hangulatban. Nem kell majd sokat gondolkodni a sztorin sem, jut eszembe. Az mindössze annyi, hogy van egy város ami útban van egy vállalkozónak. Kéne neki ugyanis az föld amin a város van. Miután a felvásárlási ajánlata annyira nem jön be a város lakóinak, elkezdi terrorizálni őket (értsd: random legyilkolászni) AZ egyik özveggyé lett lakos nagy nehezen felbéreli a békebírót. Feladat: zavarja el a rossz fiúkat. Ő elindul a város felé, miközben összeszedi a csapatát (a + hat mesterlövészt) Ez ugyan a forgatókönyv bénasága miatt kissé esetlegesnek tűnik, de a lényeg, hogy mindenki megérkezik a városba. Felveszik a harcot a rossz fiúkkal. Ennyi..



Nekem egy szerethető, kölyökkoromat idéző egyszerű,hibával, bénaságokkal teli de nagyon hangulatos kalandfilm volt. Tetszett...

Szerinted?

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése