2014. december 14., vasárnap

Pandorum

Kissé zavarban voltam amikor próbáltam összeszedni a gondolataimat a filmmel kapcsolatban. Fogalmam sem volt arról, hogy mit írjak róla, pedig a THE END után alig két perccel már a laptop előtt ültem. Mi a bajom vele? Az, hogy nem tudom eldönteni, hogy tetszett-e vagy sem. Az alapötlete nem rossz. Baromi jó dolgokat ki lehetett volna hozni belőle, de ez a film tele van annyi indokolatlan hülyeséggel, érthetetlen utalásokkal, kidolgozatlan szösszenetekkel és más filmekből történő komplett ötletlopással, hogy elveszi a fókuszt a történetről, így a végére nekem annyi maradt meg belőle igazán, hogy egy Alien4-be oltott Resident Evil. (azon csodálkoztam is, hogy a meztelen Mila Jovovich nem szédelgett elő egy kísérleti részlegből)
Akár a bibliai Noé bárkája, a pusztulásra ítélt Földről űrhajó indul útnak a távoli Tanisz bolygóra. Az Elysium szállítmánya hatvanezer ember, akik hibernált állapotban teszik meg a több mint száz évig tartó utat, rájuk vár majd a feladat, hogy a magukkal vitt állat- és növényfajok példányaival biztosítsák az emberiség túlélését. Csak a kétévente váltott legénység van ébren. Amikor Payton és Bower felébred a fagyasztott álomból, semmire sem emlékeznek: nem tudják, kik ők, honnan jöttek, mi a feladatuk. Csupán egy biztos, hogy az Elysium reaktorával gondok vannak, és a hajó fedélzetén különös lények garázdálkodnak.(port.hu)
A filmben a  nagy feladat, az  hogy oda jussanak a hajó reaktorához. Mondjuk úgy olyan, mintha egy az egyben az Alien4-et néztem volna. Hatalmas mínusz...
A különös lényekről meg igazán semmit nem tudunk meg. Vannak homályos utalások, de, hogy hogyan és miért kerültek a hajóra azt igazán soha nem tudjuk meg. Olyan, mintha a készítők véletlenül tették volna őket a filmbe, aztán ha már így esett, maradjanak alapon marhára nem dolgoztak ki rájuk semmit. De ez az ad-hoc kidolgozatlanság jellemző máshol is. A kínaiul hadováló csóka jelenlétét pl nem értettem túlságosan. Bár rengeteget beszélt, egy szót sem értünk belőle, mert nincs felírat. A párbaj jelenet, ahol a lény odadobja neki a lándzsát pedig baromság.
A többi szereplőről is lenne egy két keresetlen gondolatom, de nem akarom elszpoilerezni a filmet.  A végén lezavart félig meddig elcseszett tudathasadásos lezárásnak pedig végképp nem volt se füle se farka. Nem sorolom fel az összes bicsaklást, van a fentieken túl még bőven. Legalább a díszlet nem volt ötletbörze szinten összedobált. Elhittem, hogy egy űrhajón bóklásznak.

Szerintem 10/5

Mire eddig jutottam már fixen biztos vagyok benne, hogy nem tetszett. Meg lehet nézni egyszer, ajánlom is, mert a díszlet és a hangulat nem rossz, de a sztori egyrészt lopott(ez még nem is lenne akkora baj, viszont az, hogy az Alien-ből már sokkal nagyobb -> az Alien nagy szívügyem), másrészt tele van kidolgozatlan szálakkal, indokolatlan, ok nélküli szereplőkkel. Kár érte amúgy, sokkal jobb film is lehetett volna.
Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése