2014. november 20., csütörtök

Armageddon

Jelentem tisztelettel, lehet szidni az Armageddont. Miszerint giccses(igaz), túl nyálas (jogos), igazi tipikus hősös megmentős(ebben is van igazság) és még sorolhatnám. Viszont összességében egy baromi jó film. Szerintem. Még a nyilvánvaló gejl mellett is van annyi benne, hogy ott legyen nálam a kedvenc öt film között. Hiper látványos, itt ott teljesen realisztikus, itt-ott annyira nem, de egy számomra végig élvezhető űrhajós sci-fi. Felhasználás módja, szerintem:  nagy képernyős LCD, dolby surround, popcorn és  kóla. Az hogy minden felrobban, szétmegy, összedől még külön grátisz (Michael Bay csak ilyen filmet tud) Én imádom és persze marha nagy hős vagyok mindig, amikor végigviszem. Azonnal tudok azonosulni akármelyik karakterrel. Olvastam kritikákat, mely szerint mekkora gáz már az is a filmben, hogy egy rakás rosszfiú menti meg a földet, mert ők a legprofibbak. Engem még ez a nüansz is szórakoztat, mind egyedi, mind szórakoztató. Csakhogy egy filmesztéta kifejezéssel éljek: akkora popcorn mozi, mint az állat. Mind a mai napig nagyon szívesen beteszem időnként és végig is viszem, totál pátoszban. Már legalább húszszor láttam. Én is ilyen hős akarok lenni és így csapatni a csillagok között:-D

A sztori nem túl bonyolult, jófajta amerikai filmhez híven. Egy akkora meteorit jön a  Föld felé, mint Texas. A NASA tudósai kiszámítják, hogy telibe is fogja verni. Így konkrétan ha ez megtörténik a Föld minden élőlénye kipusztul. Innen indulunk. Nos a NASA-nál kitalálják, hogy a megoldás az, hogy fúrni kell egy bazi lyukat a meteoritba. Ha megvan a lyuk( valamiért pont 800 láb mélynek kell lennie -> ne kérdezd miért) abba bele kell tenni egy atombombát ami ha elsül ketté hasítja a meteoritot, a két darab így pont elkerüli a golyót. Ki a legjobb erre a munkára? A világ legjobb fúrócsapata. Egy látszólag szedett-vedett arcokból álló csapat. Neki is ugranak a világ megmentésének.

Jó, lássuk be a film az amerikaiaknak készült, nem nekünk. Nem vártam nagyon komoly összefüggéseket, vagy vérmes mondanivalót, nincs. Van viszont szuper látvány, klassz hangulat, űrhajózás, meg rakás hősiesség és pátosz. A magamfajta LCD bambulónak néha ilyen is kell. Ezt a filmet már legelsőre is megettem és azóta már többször is.

Szerintem 10/10.

A leggyengébb láncszem a gejl ahogy mondtam. Liv Tyler állandóan kész van a filmben. Mondjuk dramaturgiailag érthető, de amikor már sokadjára vittem végig, akkor pont mindig akkor mentem elszívni egy cigit.
Abszolút ajánlom mindenkinek, többször is. Nekem nagy kedvencem, de ezt már sokszor leírtam:-D 

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése