2015. február 19., csütörtök

Zaklatás

Tisztelt férfitársam! Kösd fel a gatyád, ugyanis szemét világban élünk. Reggel még úgy indulsz el otthonról dolgozni, hogy minden rendben, küszöbön a kinevezés, dőlni fog a pénz, sunshine - happiness. A nap végén viszont azzal zársz, hogy nagyon nincs rendben semmi sem és a női felettesed pedig látszólag pusztán passzióból le akart veled feküdni. A Zaklatás szimplán ennyivel indul. Érdekes kérdés, hogy valós-e ez a helyzet itthon Volt már aki látott, hallott, átélt ilyet?
Persze a film ennél sokkal több. Az amerikai multi világ útvesztőibe dob be. Abba az útvesztőbe, ahol a pénz, a csillogás, a high tech mellé, gátlástalan számítás, cselszövés, a másik kihasználása, csőbehúzása és szex társul. Fülledt, koszos, erkölcstelen világ, ahol az előre jutásért, a vállalaton belüli jobb pozícióért, jobb megítélésért, minden eszköz megengedett. Ismerős?
A sztori: Tom Sanders elégedett cégénél befutott karrierjével, ráadásul a tőzsdén kisebb vagyon vár rá, mi több, előléptetés előtt áll. Ám hamarosan nagyot változik a világ. Minden azzal kezdődik, hogy ahelyett, hogy ő léphetne előre a ranglétrán, új főnöke az a Meredith Johnson lesz, akivel jó tíz évvel korábban viszonya volt. Egy este, a vonzó és céltudatos Johnson behívatja az irodájába, és megpróbálja elcsábítani a meglepett férfit. Sanders azonban ellenáll és otthagyja a nőt. Másnap Johnson panaszt emel ellene, s azzal vádolja a férfit, hogy szexuálisan zaklatta a megbeszélésük során. Sanders élete pillanatok alatt a feje tetejére áll és jó híre megmentése érdekében az egyetlen, korántsem könnyű megoldás, ha bepereli a főnökét.(KATT)
Sokféle fórumon jártam a film kapcsán, kíváncsi voltam az általános véleményekre. Azzal teljesen egyet értek, hogy a film egy kifordított szituációból indul. A női felettes próbálkozik lefektetni a férfi beosztottat. Ez a mai világban az esetek közel 99%-ában pont fordítva van. Szerintem sok nő mesélhetne hasonló történeteket. Na de pasas?
Azonban a film sava-borsa nem ez igazából, Ennyiből nem állna meg. A nő ugyanis a dugást egészen másra szeretné felhasználni. Nem pusztán hatalmi játékról van szó, miszerint én a felettesed vagyok tehát megtehetem. Hanem az ugyan éppen mellőzött pasast akarja ezzel teljes egészében tönkre tenni. Az egyetlen fegyvert használja fel ellene amit birtokol. Saját magát, A kiindulási alapja az, hogy egy dugással le is van tudva a pasas élete/karrierje és a vállalaton belüli helyzete is. Mivel első lendületre nem jött be, jön a sokkal szofisztikáltabb megoldás. A lényeg, a pasast ki kell csinálni.Baromi jó dráma, megkockáztatom: thriller....

Szerintem 10/10

Egyrészt azért ajánlom, mert létező problémákat feszeget. Oké, kifordított helyzetben, de ha a dugást pusztán szimbólumnak vesszük, a vállalaton belüli hatalmi játékokkal, rivalizálással, mások lejáratásával, kitúrásával, szerintem már mindenki találkozott, még én is. Emiatt egyébként eléggé "utálom ám", ugyanis nem szeretem az olyan filmeket aminek személyes vonatkozása is van. Ennek  ellenére is 10 csillagos, mert baromi jó darab.

Tetszett a high-tech környezet. A legfőbb hadszíntér ugyanis a vállalat, ami egy informatikai cég. Mindenhol számítógépek, virtuális valóság szemüvegek és mobilok. Ma ezen már mosolygok, de emlékszem amikor először láttam ezt a darabot (nem most volt), el voltam ájulva, hogy a főszereplő nem számokat üt be a mobilba tárcsázáshoz hanem a hívott nevét (ez egy 1994-es film)
Szóval a környezet remek. A szereplők is nagyon korrektek. Meg van a szarrágó, igazgató, a számító kurvaként viselkedő nő és meg van az a pasas is aki azt hiszi, hogy jól csinálja azt amit csinál és közben meg nem... Totál hiteles.
Mindenkinek ajánlom, aki szereti a fordulatokkal teli, izgalmas, feszült drámába oltott thrillert. Annak ellenére, hogy nincsenek sem gyilkosok, sem szellemek, sem megmagyarázhatatlan jelenségek, én egy percig nem unatkoztam. A Holtodiglan -hoz tudnám legjobban hasonlítani a film stílusát, ízét. Nekem nagyon bejött.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Apró grátisz infó, hogy a film alapjául szolgáló könyvet és a forgató könyvet is Michael Crichton írta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése