2017. március 6., hétfő

Démonok között 2

Bocsi, bocsi, bocsi.... Kicsit csöndben voltam a hétvégén. A másik kedvenc hobbimat pörgettem ugyanis. Szombaton indultam a Pilis Trail nevű futóversenyen, vasárnap ennek örömére pedig alig bírtam megállni a lábamon az izomláztól. A filmezés persze nem maradt el. Ijesztgettek már megint. Nem is akárhogy...
A Démonok között második része ugyanis odabaszott rendesen.(Már elnézést, de tényleg...) Sötétben, LCD-n klassz képpel és jó hanggal bizony fröcskölt körülöttem az adrenalin. Nagyon rendben van a film.
Kezdjük azzal, hogy igaz történet. Jó, nyilván fel van turbózva, nyilván (mondjuk úgy) ki van egészítve olyan jelenetekkel, amik még nagyobb dózisban tolják rá a magamfajta laikus LCD bambulóra a frászt.
A sztori egyébként nem teljesen kerek, de szerintem ritka a gagyi horrorfilmek tengerében az ilyen rendesen megírt forgatókönyv. Onnan indulunk, hogy az első részben megismert házaspár (akik egyébként létező élő személyek - bár a férj pár éve meghalt) egy amityville-i házban ücsörög. Épp egy szeánszt izzítanak, ahol azt szeretnék kideríteni, hogy a véreskezű gyilkost tényleg megszállta-e valami vagy kamu az egész.
Mindegy is, az egyébként médium feleség épp egy másik dimenzióban kóricál próbálva megélni a megtörtént eseményeket, amikor feltűnik a színen egy csókos mosolyú apáca izé, aki a szart is kiijeszti a nőből.(nem mellesleg belőlünk is) Jön még egy párszor a sztori folyamán. Kiderül a számára, hogy valamiért a férjére pályázik.Snitt.
Anglia, 70-es évek. Egy kissé leharcolt család mindennapjaiba lépünk át. (Egyébként állati hangulatos a korabeli dizájn, minden apró kellékre, morzsára nagyon odafigyeltek. Totál autentikus a 70-es évek hangulat.)
Anyuka neveli egyedül a négy gyerekét, nem túl rózsás körülmények között.
Este van. A két nagyobb lány épp egy handmade Quija táblával bohóckodik.
Szunya indul és a buli is. Fokozatosan megyünk bele egy olyan szituációba, ami során kiderül, hogy rohadtul kísértet járta a ház. Lesz itt minden, mint a jó boltban. Mozgó tárgyak, furcsa hangok, hátamon felálló szőr....:-D
Akkor durvul be a helyzet igazán amikor a kisebb lányt sorozatosan megszállja a kísértet. Mondani akar valamit. A szerencsétlen család a nyilvánossághoz fordul. Ekkor lép a képbe a snitt előtt emlegetett házaspár. Az egyház küldi oda őket, hogy csekkolják az eseményeket. Valódi-e vagy csalás. Majdnem csalásnak minősítik, de aztán jön a fordulat....
A hangulat kemény. Igazi ijesztgetős film. Akit beszippantanak az ilyen filmek, garantáltan fosni fog rendesen. Ahogy most írom a kis firkámat a filmről, ráz a hideg rendesen. Az első részt is nagyon szerettem, de ez szerintem túl tesz rajta.

Szerintem 10/10

Van bicsaklás a sztoriban.(Nem lövöm le) De egy nagyon hangulatos, minden részletre nagyon odafigyelős ijesztgetős film. A színészek nagyon rendben vannak. A gyerekek is iszonyat jól játszák a halálra rémült porontyokat. Én pillanatok alatt éltem bele magam a filmbe. El is ment pik-pakk a 2 óra. Ugráltam, anyáztam, ijedeztem rendesen.
Ha valakit érdekel, hogy mi volt az eset színezék nélkül, itt elolvashatja. Meredek. A film is:-D Nálam abszolút ott van a top ijesztgetős darabok között.

A jó horrorfilmek ismérve, hogy másodjára is beütnek. Először olyan fél éve - éve láttam. Hétvégén vittem végig másodjára és még mindig hatott. Hasonlóan hatásos szerintem a kedvenc horror filmem is, a The Possession of Michael King. Ha ez tetszett, vidd végig azt is, nagyon ajánlom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése