2015. március 16., hétfő

A holló

Még a Hellboyról készült firkámban filozofáltam egy sort arról, hogy nem túlságosan rajongok a képregényekből készült filmekért. A Hellboy mellett akkor egy másik darabot is megemlítettem, ami amellett, hogy egy másik kivétel, még a személyes kedvencem is. Ha létezik olyan, hogy minden idők top 3 filmje, akkor a Holló vastagon dobogós nálam. Fénykoromban a Bolygó neve halálhoz hasonlóan, szinte kívülről tudtam a teljes szövegét, rendszeresen idéztem belőle. Mára ott tartok, hogy évente többször is megnézem, gyakran Eric Draven-t választom avatarnak itt-ott és a film zenei albumát rendszeresen hallgatom. Nem mellesleg az egyik olyan film, amit még a 2000-es évek elején megvettem eredetiben DVD-n.  Szóval meglehetősen odavagyok az egész filmért. A hangulatért, a látványvilágért, az érzésekért, amit átad. Csípem a történetét, a karaktereit és minden egyes alkalommal megemlékezem Brandon Lee-ről is aki a forgatás során meghalt. Ilyen bevezető után az értékelésem nem is lehet más:

Szerintem 10/10

A sztori: A városban minden évben az Ördög Éjszakáján egy az előző évben erőszakos halált halt ember lelkét visszavezeti a holló a testébe, hogy bosszút álljon azokon akik megölték. Ebben az évben Eric Draven-re esett a választás. Eric-et és barátnőjét egy fél éve gyilkolta meg  Top Dollar bandája. Eric sötét angyalként járva a várost egyesével elintézi a banda tagjait.Apró grátisz, hogy az Ördög Éjszakája a tüzekről és a gyújtogatásól szól.Top Dollar a bandájával egy mindent elemésztő tűzre készül.
A végső összecsapásban azonban meghal a hallhatatlanságát jelképező holló. Sérülten már-már haldokolva teljesíti be a bosszút és lelke megnyugodva tér vissza szerelméhez. Teljesen kész vagyok tőle:-D Jelentem reggel 7 óra 50 van és ráz a hideg, ahogy peregnek le előttem a film jelenetei. A sztoriban nincs semmi különleges egyébként. Sok film készült hasonló történettel előtte is utána is. A film hangulata az, ami 11 pontos vagy még több. Sötét, borongós, misztikus. Minden jelenet este játszódik és szinte végig esik az eső (bár a filmben is elhangzik, hogy örökké nem eshet) Mindenki depressziós, szomorú. süt az egész filmből a letargikus, sötét hangulat. A zenék, a színek, a díszletek, mind-mind adják ugyanezt az érzést..Engem úgy kb 3 perc után beszippant. Alex Proyas a rendező nagyon ért a sötét, misztikus hangulat megteremtéséhez.
Nem véletlenül a kedvenc rendezőm. A filmbeli karakterek közül természetesen Eric személye viszi nálam a prímet.
 Sokszor tűnök érzelmileg fapadosnak, átlag pasasként ameddig csak lehet nem adom ki magamból, hogy mit gondolok, mit érzek egy-egy helyzetben. Nos Eric karakterével azonnal tudok azonosulni. Ahányszor csak végignézem a filmet, átérzem a bánatát, a szomorúságát, a dühét. Érdekes, hogy a páromnál is van olyan film, amit csak akkor néz meg ha érzelmileg túl akar csordulni. Én így vagyok a Holló-val. Felszakadnak a gátak, persze nem bőgök vagy ilyesmi, de mind a mai napig meghat. Egyébként minden karakter telitalálatos. Egyikre sem tudok rosszat mondani.
Elfogult vagyok, ez látszik. A kedvenc filmjére az ember nem tud rosszat mondani. Én sem tudok a Hollóra. Azonban mégsem ajánlom akárkinek. Aki nem tud érzelmileg ráhangolódni arra amit lát, az csupán egy egyszerű történetű képregény adaptációt lát majd a filmben. Megnyugtatok mindenkit, ez sokkal-sokkal több annál.

A film fent van a youtube-on.



Szerinted?

A végére azért annyi még kikívánkozik, hogy habár Az  utolsó szamuráj van most terítéken, de tegnap összefutottam egy hírrel, mely szerint készítik a Holló remake-jét. Ez kissé felborította a sorrendet. Nem értem ugyanis, hogy mit lehet még kihozni, mit lehet máshogy(jobban) csinálni egy olyan filmben ami szerintem kiváló darab. Ha valaha elkészül, biztos, hogy meg fogom nézni, de túl sokat nem várok tőle. Egyébként az eredeti Holló után még két további rész készült és egy tévésorozatot is megért a téma, de ezek sehol sehol sincsenek az eredeti első részhez képest.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése