2014. november 1., szombat

Isten nem ver Bobbal

Csipem Bill Murrayt. Gyakorlatilag az összes filmjében úgy játsza el a tökéletes szerepét, hogy szerintem egyáltalán nem játszik. Megjön, letolja a figurát és megy, mi meg élvezzük. Jelentem az Isten nem ver Bobbal tökéletesen belefér ebbe a sorba. Laza, vicces, szórakoztató családi vígjáték. Bármilyen vasárnapi ebéd után abszolúlt hatásos. Én többször láttam már, nagyon szeretem.
Bob egy kissé neurotikus alkat, a világ összes félelméből és bizonytalanságából tartogat valamennyit lelkében. Általában nagyon megszokja és megszereti pszichiátereit. Legutóbbi orvosa le is passzolta őt Doktor Marvinnak, de nem mondta el hozzá a használati utasítás legfontosabb részét. Bob már az első terápia után nem hagyja békén orvosát és folyamatosan hívogatja. 
Doktor Marvin nyári vakációra indul családjával és ez kiváltja Bob pánikrohamait. Meg akarja találni orvosát minden áron, bárhol is lazít éppen. Amikor végre rátalál, a pszichiátercsaládja nem is találja Bobot olyan betegnek. Ellenben szegény Doktor Marvin egyre inkább neurotikus tüneteket kezd produkálni.
Ehhez a filmhez az én használati útmutatóm: ha valami egyszerű, szórakoztató, filmet szeretnél, ami esetleg időnként nem baj ha csak háttérzaj, simán tedd be. Ha érdekel a pszichiátria, a pszichológia, akkor is tedd be. Nem lesz mélyen szántó magvas gondolat, sem pedig nem értelmezhető mondanivaló. Nincs gonosz, nincs harc (a szó legszorosabb értelmében) nem folyik vér, és nincs semmi könnyfakasztó dráma sem. Lesz némi mosolygás, meg ha kicsit is empatikusabb vagy, simán rád ragad a film alap derüje.

Mindenképpen többször végigvívős, mert tökéletes háttérzaj és hangulatjavító eszköz. Reviczky Gábor szinkronhangja pedig még dob is rajta:-D ja, hogy miért nem 10/10? Mert egyszerűségénél fogva nincs benne semmi olyan ami miatt emlékezetes lenne. Annak ellenére, hogy szeretem ezt a filmet és már többször is láttam, nem tudok belőle egyetlen egy olyan jelenetet sem felidézni amit örök időkre emlékezetes lenne és még soha sehol sem láttam. De a hangulata miatt csak paraszthajszál kellett volna a 10/10.-hez.

Szerintem 10/9



Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése