2015. március 11., szerda

Felpörgetve

Úgy nagyjából a film első két perce után, már pontosan tudtam, hogy nem ez lesz az a film, ahol elveszek a karakterek összetettségében és az őket megformáló színészek drámai mélységében és abban is biztos voltam, hogy nem fogom visszatekerni, amiatt, mert nem tudom követni a sztorit és elvesztem a fonalat. Kb két perc kellett ahhoz, ugyanis hogy kiderüljön számomra, hogy a film forgatókönyvét Sylvester Stallone írta.
Na most, ezek után már nekifutásból nem vártam túl sokat a filmtől.  Nem is csalódtam. Ha egy picit nem figyeltem oda, hirtelen azt hallucináltam, hogy a Cobra 11 című német sorozat hatodik évadjának 17. részét nézem épp, ami a Forma 1 versenyek világában játszódik, és valamiért vendégszerepel benne Stallone is.  Kb. azon a szinten mozog a film ugyanis.
A nagyon egyszerű történet játszódhatna akár sífutók, vagy sakkozók esetleg a bélyeggyűjtők világában is. Tökéletesen univerzális, bármilyen kis vagy nagy létszámú csoportosulásra azonnal ráhúzható. Ugyanis arról van szó, van a veterán meg a feltörekvő, mindketten esélyesek arra, hogy a legjobbak legyenek.A feltörekvő azonban nem bírja a nyomást.
Ezért visszahívnak egy visszavonult öreget (az ő szerepében látható Stallone), hogy támogassa a feltörekvő ifjoncot. Na most ő lesz a feltörekvő ifjonc mentora minden téren. Rávezeti, hogy hogyan kell úgy versenyezni, hogy ne roppanjon össze a nagy nyomás meg a stressz alatt. Jelentem ennyi a fő történeti szál.
Van benne ronda nő is, aki először a fő "ellenséggel" kavar, majd összejön a feltörekvővel majdnem, de aztán inkább visszamegy a fő ellenséghez. Aztán van egy szemét bátty aki állandóan stresszben tartja a feltörekvőt, mert ő a manager és van egy gonosz csapatfőnök is, akinek kisebbségi konfliktusa van, mert tolószékes. Azt hiszem mindent elmondtam a sztoriról. Rémesen összetett...
A film közel felét az autóversenyek / autóversenyes snittek teszik ki, ami, jó meg minden, de ha már tökéletességre törekszünk, fel kell rónom, hogy hiába Forma 1-es kocsikkal futnak, nem az a neve a sorozatnak. Igazából nincs neve. Autóverseny és kész. :-D Ez nekem fura volt.
Egyébként a versenyeken készült jelenetek a legjobbak a filmben. Nem vagyok nagy autóverseny fan, de tök hangulatos részek, eltekintve azoktól ahol baleset történik. A filmben természetfeletti fizikával törnek az autók, széteffektezett látványorgia lett még a legkisebb koccanásból is. Egy idő múlva már nevetséges volt.   Összességében egyébként nekem a Need For Speed sorozat régebbi darabjait juttatta az eszembe, ahogy néztem. Stallone berregése viszont ordas bullshit, csak ezért rontottam 2-öt az értékelésem végeredményén.

Szerintem 10/5


A Felpörgetve hangulatos verseny jelenetekkel tarkított, itt-ott a fizika törvényeire is fittyet hányó brutális karambolokkal megdobott rendkívül egyszerű bugyuta történetű dráma. Ha nem vagy Forma 1 és/vagy bármilyen egyéb autóverseny fanatikus, akkor nem igazán ajánlom, mert a (két autós jelenet közötti) töltelék részek semmit nem érnek. Kb, mintha egy német tévéfilmet néznél amatőr színészekkel. Viszont ha csíped ezt a világot és rendszeresen végigviszed a Forma 1 futamokat értékelni fogod és legalább egyszer végigviszed. Aztán el is felejted, mert nincs benne semmi maradandó, de legalább látványos. Szerintem.


Online mozi link: (KATT)

Szerinted?


  

1 megjegyzés:

  1. Kicsit bele kellett javítanom az irományomba. Már nagyon kómás voltam amikor tegnap írtam, volt benne elírás. Most már azért jobb.

    VálaszTörlés