2015. június 13., szombat

Killing Jesus

Jelentem élek, megvagyok, meg minden. Az utolsó két hétben a fenti címen kívül a Kaliforgia két évadát fogyasztottam el különböző járműveken zötyögés közben, azon kívül nem volt semmi. Mivel a munkahelyen egész nap a számítógépet nézem, itthon eszembe sem jut semmit sem bekapcsolni. Elektroszmogban ücsörgök reggeltől estig....Na de filmek, illetve most ez, Killing Jesus címmel.
Persze magyar címmel vittem, szinkronosan. Azért maradtam az eredeti angol címnél, mert magyarul még hülyébben hangzik: Megölni Jézust....ugyanmár...
Kezdeném azzal, hogy a film egy ordas átbaszás. Nem vagyok vallásos, hinni hiszek ugyan, de az az én saját hitem, nincs különösebb köze semmilyen valláshoz. Természetesen ezzel együtt is tisztában vagyok a Jézus történettel (legalább is nagy vonalakban.) Meglátva ezt a címet és megolvasva, hogy National Geographic csinálta egyből eleresztettem egy kis csurgó nyálat...bocsi. Azonnal megvolt a prekoncepcióm: én bakker valamiféle korszakalkotó felfogású, rakás új tényt, új kutatási eredményt felsorakoztató izgalmas feldolgozást vizionáltam. Nos nem. Nagyon nem.....

A provokáló cím ellenére egy szinte 100%-osan Biblia hű Jézus történetet kaptunk és ennyi. Nincs több provokáció, nincs egy szál polgárpukassztás sem, egy deka új információ, sőt még másfajta megközelítés sincs. Egyszerű színészeket kapunk, akik már sokadjára játszák végig Jézus életét. Minden a helyén, minden úgy történik, mint a Bibliában. Garantáltan nem fog semmi meglepetés érni senkit. Persze ha kicsit sem ismered a Bibliát, és fogalmad sincs ki volt Jézus, akkor mondjuk megcsaphat kicsit az újdonság varázsa. Na ebben az esetben viszont, mélylevegő, türelem. Jézus élete nem egy adrenalin fröcss. Ez a film sem azért készült.
Őszinte leszek, foggalmam sincs, hogy miért készült. Oké, a helyszínek, a táj teljesen autentikus, a színészek jók. (Rakás arab színész játszik benne. - kifejezetten jó hatása volt, hogy a filmben pl Jézust is egy arab színész alakította.), a sztori ismert és eddig kb 10 filmben láttam.  Szóval, ha valaki erre jár és látta a filmet írja már meg, hogy szerinte miért készült ez a film?

A sztorit nem részletezem. Jézus életét illik ismerni. A film nem tesz hozzá semmit, de el sem vesz belőle. Egyszer meg lehet nézni, de én másodjára már biztosan nem ülök neki.

Szerintem 10/5

Nincs vele semmi baj. A színészek és a helyszínek is hitelesek és jók. A sztori is teljesen Biblia hű. Szóval mi a bajom van vele? Erről írtam a posztot:-D Ajánlom mindenkinek aki régen látott Jézusról szóló filmet, vagy egyáltalán nem, de érdekli, hogy hogyan éltek, akkoriban és hogyan hat a történet LCD-n. A National Geographic hitelessége visszaköszön. Nincs látvány orgia, nincsenek tömegjelenetek, mégis látványos film. Amivel talán mégis több az annyi, hogy hosszasan betekinthetünk a háttérjátszmákba. A papok erőlködése, hogy valakit rábírjanak arra, hogy ítélje el Jézust, hosszasan és sokszor visszaköszön.



   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése