2014. december 2., kedd

Star Trek - Sötétségben

Amióta láttam az első Star Trek sorozatból pár részt majd húsz évvel ezelőtt a már réges-régen megszűnt TV3-on azóta szeretem. A sztoryt, a világot, a karaktereket, az egészet. Szerintem mindegyik sorozat mindegyik részét láttam és az összes mozifilmet is. Szóval eléggé otthon érzem magam a témában. Nos, erre jött a pár évvel ezelőtti Star Trek és a tavalyi Star Trek - Sötétségben, amit tegnap néztünk meg DVD-n. Jelentem tisztelettel, bár sohasem éreztem azt, hogy ezt a világot fel kellene frissíteni, de tegnap a film után az első gondolatom az volt, hogy frissebb lágyabb, keményebb, jobb. Az első pillanattól kezdve a THE END-ig egy vadonat Star Trek-et láttam, ami felveszi a versenyt az elődökkel, sőt jobb is annál.
A sztori azzal kezdődik, hogy a tisztelt csapat nem teljesen úgy rendez le egy küldetést ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Spock erről jelentést tesz, aminek a vége az lesz, hogy kicsit átrendeződnek az viszonyok, legalább is egy ideig. Kirk papíron első tiszté  fokozódik le egy darabig. 
Csak azért egy darabig, mert mindeközben több merénylet is történik a Flotta részegységei ellen. Kirk és csapata kapja a feladatot, hogy ölje meg a merénylőt, aki a Klingonok egyik bolygóján bujkál. Elég gyorsan világossá válik számukra, hogy itt nem teljesen erről van szó....
Az első perctől az utolsóig pörög a film, nincsen túl sok érzelmi hullám, céltalan dráma vagy esetleg felesleges helykitöltő jelenet. Egy ízig-vérig kemény sci-fi  filmmel van dolgunk, tele akcióval, nyakon öntve jó adag tudománnyal, ami a Star Trek filmeket mindig is jellemezte. Tökéletes mixtura szerintem bár én elfogult vagyok.  Még a fiatal Kirk&Spock csapatot is csípem.
Szerintem könnyebb velük azonosulni, hiszen korombeliek. Lazák, pimaszok, viccesek. Számos alkalommal nagyokat vihogtam egy-egy beszélgetésen vagy jeleneten. A látvány maximális, tökéletes, nem is lehetett volna másmilyen. A főgenyó karaktere is tökéletes, minden színész nagyon jó. 
Persze vannak benne túlzások, de az bőven belefér, illetve az eredeti Khan haragjától némileg eltér a történet, de a felfrissítésbe még ez bőven belefér. 

Szerintem 10/10


Mindenkinek ajánlom megtekintésre, többször is. Hangulatos, látványos, izgalmas és intelligens film. Azonban aki az előző Star Trek(2009) -et nem látta, az ne ezzel kezdje. Bár szervesen nem függ össze a két történet, de utalások szintjén eléggé. Szóval szerintem a legjobb egy Star Trek napot tartani ahol lenyomod egymás után mind a kettőt, garantált a maximális hangulat. Régi Star Trek fanok lehet morognak majd egy kicsit, de higgyétek el jót tett a világnak ez a kicsi ráncfelvarrás. 

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése