2014. október 14., kedd

Fegyvernepper

Megnéztem a Fegyverneppert is. Ádám bá' ajánlása volt. Leültem, egyben végignéztem és most nem érzek semmit. Katarzist tökre nem, de unalmat sem, szóval még emésztem, hogy milyen is volt valójában. Egyébként már nagyon sok ilyet láttam. Van egy ember aki rengeteg pénzt keres, csúcsra fut, iszonyat nagymenő lesz, majd annak rendje és módja szerint bele is bukik. A Fegyvernepper majdnem ezen a vonalon megy végig, csupán a végén tér el egy kicsit. Grátiszként kap egy öklöst a világpolitika, de ettől eltekintve a filmben tényleg semmi extra nincs, legalább is a történetben.
Van egy Ukrajnából menekült amerikai csóka aki rájön arra, hogy mekkora üzlet a fegyvercsempészet. A 90es évek közepére igazi nagymenő lesz, családdal, befolyással, vagyonnal. Aztán elbukja a családot, a többi megmarad. Ennyi. A történet. A helyszínek és a hangulat viszont eléggé ütnek. Afrika, ázsia összes háborús tűzfészkét megkapjuk, az összes kis szétcsúszott diktatúrát. Mindenhol teljesen autentikus a díszlet:-D


Jó volt az alternatív történelem íz is, hiszen végigvittük a 80as-90es évek főbb történelmi eseményeit is, igaz kicsit másképp, hiszen egy fegyvercsempész élte meg ezeket. Ettől az egész filmnek lesz egyfajta beteg derűje, amibe pont jól beleillik az összes karakter. A lelkiző magát mindig megnyugtató csempész, a lelkiző és ebbe bele is rokkanó öccse, a megalomán diktárorok és alkoholista orosz ezredesek. Szemben a történettel, a hangulata remek a filmnek.
A folyamatos narráció ezen még grátiszként dob is.


Szerintem 10/7

Egyszer vidd végig. A hangulat remek és a karakterek is jók. A sztori ugyan sablonos, de egyszer engem lekötött.

Online mozi link: KATT

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése