2015. március 9., hétfő

Devoured

A fenti címen egy kis költségvetésű horror filmet tekintettem meg szombatról- vasárnapra virradóra, késő éjszaka.. Jelentem annak ellenére, hogy kis pénzből készült, olyat ütött az álmosságtól kókadt fejemen, hogy rögtön utána úgy felfrissültem, mint egy kiadós 8 órás alvás után. Emlékszem, a vége után a hideg még órákig futkosott a hátamon annak minden velejárójával együtt. Pedig úgy nagyjából a kétharmadánál majdnem lelőttem, annyira vontatottnak találtam. Aztán eljutottam a THE END-ig és nem bántam meg.
A sztori egy El Salvadorból New Yorkba költözött nőről szól. Megtudjuk, hogy a gyereke nagyon beteg és ő azért van itt és dolgozik látástól mikulásig, mert pénzt gyűjt a gyerek műtétjére, Egy étteremben takarít. Ő nyitja, ő zárja az éttermet és elvisel minden megaláztatást a többi dolgozótól, a főnökétől és úgy kompletten az egész világtól. Még a szexuális zaklatásból sem menekül el, olyannyira, hogy még "szolgáltat" is csak azért, hogy az érte kapott pénzt hazaküldje a fiának.
Tiszta lelkű, becsületes és ezt az égadta világon mindenki kihasználja. Nem mellesleg totálisan magányos, szinte egyáltalán nem rendelkezik szociális kapcsolatokkal. Összesen annyit tud felmutatni, hogy minden nap felhívja az anyját és a gyerekét kéri a telefonhoz, hogy beszéljenek. (Üde változatosság, hogy  összebarátkozik egy arra kószáló tűzoltóval is, de ennek a sztori szempontjából semmi jelentősége nincs.)
 Egyik nap  furcsa zajra lesz figyelmes, miközben dolgozik. Nagyon gyorsan felfedezi, hogy az étteremben szellemek kísértenek. Másnap mégis újra jön dolgozni....
Fentebb már ecseteltem, hogy a film első fele elég lassú, meglehetősen vontatottnak tűnik. Ennek is van jelentősége, ugyanis a nő ahogy írtam eszméletlenül magányos, totál egyedül van és igen jól szabályozott, szigorú napirend szerint éli az életét. Később ahogy bejönnek az első jelek, hogy valami nem stimmel, begyorsulnak a dolgok, az utolsó 30 perc pedig odavág a film végi csattanóval együtt. Kell egy kis türelem, hogy eljussatok odaáig ez tagadhatatlan. Ha nem bírjátok a lassan építkező filmeket, akkor annyira nem ajánlom a Devoured-ed.
 A helyszín többnyire egy többszintes étterem valahol New Yorkban. A nagyon jó kamerakezelésnek meg a fényeknek hála tök hangulatos, sejtelmes a legtöbb helyisége. Járunk még a nő bérlakásában is illetve egy kicsit az utcán/metróban is, de az itt játszódó jelenetek annyira nem jelentősek.
A főszereplő egy teljesen ismeretlen hangsúlyozottan átlagos nő. Viszont nagyon jól játszik. Tökéletesen átadja azt a folyamatot, ahogy relative normális állapotból nem kicsit megzuhan...

Szerintem 10/8

Beteg film. Jogos a kérdés, hogy miért. A cím Devoured szó szerint azt jelenti, hogy felemésztve, elemésztve (felzabálva) Egy átlagos nő kálváriáját kapjuk meg a filmben akit egy lassan építkező, de jól nyomonkövethető folyamat során emészt fel a sorsa, aminek a vége a totális káosz és őrület. Van benne bőven dramaturgiai hiba, de mivel egy kis költségvetésű darabról van szó, ezeken bőven túlléptem (nem tudták máshogy megoldani) Hajmeresztő sztori, sok feszültséggel. Abszolúlt ajánlom mindenkinek, aki szereti a drámába oltott thrillereket. Ez nagyon ott van.
Felvetődött bennem újfent a kérdés, hogy mi magyarok, miért nem csinálunk ilyen filmeket? Ehez a darabhoz sem kellett sok, csak egy jó ötlet, egy jó forgatókönyv és rengeteg kreativitás.

Online mozi link:(KATT)  

Szerinted?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése