2014. december 20., szombat

Kapcsolat

Két féle ember fogja végigvinni ezt a filmet. Az egyik az, aki egy intelligens sci-fit keres. Nagyon komoly mondanivalóval, morális és erkölcsi tartalommal, egy nagyon jól összerakott történettel. A másik ember tudja, hogy mi az a WOW Signal, tudja, hogy mi a SETI, hogy merre keresse a Vegát és, hogy mire jó egy rádióteleszkóp. Mindketten nagyon fogják csípni ezt a filmet. A Kapcsolat ugyanis egy olyan tudományos film aminek sikerült élvezhető, fogyasztható formában tálalnia azt ami minden földönkívülieket kutató csillagász álma: a kapcsolatfelvételt. (Meg mindent amit az jelent az emberiség számára). Ezzel együtt is végig teljesen hiteles, nem véletlenül használtam rá a tudományos szót.( Apró érdekesség hogy a nemrég bejött Csillagok között főszereplője Matthew McConaughey is játszik ebben a filmben. A Csillagok között is egy tudományosan összerakott film. Én még nem láttam, de nagyon kíváncsi vagyok rá) Pontosan annyira adagolva a tudományos tartalmat, hogy az nem megy az élvezhetőség rovására. Nekem az egyik kedvencem. Évente legalább egyszer megnézem. A sztori: Ellie Arroway, a megszállott csillagász megingathatatlanul hisz abban, hogy nem vagyunk egyedül az univerzumban.
Fáradhatatlanul kutatja a világegyetemből érkező rádiójeleket, bár a tudóstársadalom gúnyosan, kételkedve és megvetéssel szemléli munkáját. 
Egy napon azonban a távoli Vega csillag irányából rádióüzenetet fog, melyet a világ minden sarkából összesereglett tudósok fejtenek meg. Remény és rettegés lesz úrrá mindenkin, hiszen egy intergalaktikus utazásra alkalmas jármű terve lehet áldás és átok is: jelenthet űrháborút, de egy új korszak hajnalát is.(port.hu)
Amellett, hogy egy teljesen összerakott, komplex és kerek történetet kapunk, nagyon sok egyéb kérdést is feltesz a film, ami messze túlmutat a történeten. Nem is kapunk rájuk választ. Ezeket nem lövöm le, mert nem akarok spoilerezni, csak egyet: Milyen alapon döntsük el, hogy ki képviselje az emberiséget? 

Minden egyes alkalommal gondolkodásra sarkall, hiába tudom kívülről az egész filmet. Nagyon szeretem. Még tanultam is a sztoriból egy kis filozófiát. Occam borotvájáról itt halottam először.
Azóta is gyakran előveszem, ha valami problémába ütközök, aminek többféle megoldása is lehet és döntenem kell.
Egy szónak is száz a vége. Ha végigviszed, olyan intelligens sztorit kapsz, amit átsző a filozófia szinte mindenhol. Észre sem veszed, pedig ott van.
Hiába majdnem 20 éves film, a látványa is tökéletes. Itt és most játszódik a nagy része a mindennapjainkban. Ami nem, azt pedig teljesen jól megoldották. Nincs ok panaszra.
A színészek jók, szerethetőek a karakterek, ez is hibátlan. Nem tudok a filmről rosszat mondani.

Szerintem 10/10

Ahogy már fentebb is írtam egy remekül összerakott, filozófiával és morális&erkölcsi kérdésekkel átszőtt elgondolkodtató tudományos történetet fogsz kapni. Atom jó rendezéssel, jó színészekkel és klassz látvánnyal, hangulattal. Ifjabbaknak azért nem ajánlom, mert a filozófiája a filmnek nem biztos, hogy átmegy.

Ha fogékony vagy rá, mint én, az elsőt követően még legalább 20szor meg fogod még nézni. Kb itt tartok most. Tény hogy az ilyen stílusú filmre fogékonynak kell lenni, ha ráharapsz, imádni fogod. Ha nem, könnyen unalmasnak találod majd, pedig nagyon nem az...

ui: az egyik a kevés közül ami miatt nem lenne rossz amerikainak lenni, az a csillagászat-SETI-űrkutatás-NASA közelsége.:)

Online mozi link: (KATT)

Szerinted?






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése