2014. november 20., csütörtök

Hatodik érzék

Tegnap este még nekifutásból letoltuk a Hatodik érzéket. Ez a darab a kísértetes, meglepő fordulatos, thrillerek alfája és omegája. Egy klasszikus, amit szerintem már mindenki legalább egyszer látott az életében. Írok róla azért, mert hátha nem tudja valaki, hogy miről van szó.
Van egy gyerekpszichiáter. Most kapta meg a bekeretezett falra szerelhető díját. A feleségével épp ünnepelni szeretnének efölötti örömükben, amikor a pszichiáter egyik ppácienséttalálják meg a fürdőszobájukban kissé zakkant állapotban pisztollyal a kezében. Némi értetlenkedés után lövés dörren. Csapó…
Nem tudni mennyi idő után pszichiáterünk épp vígan baktat az utcán, egy új pácienséhez tart. Egy szorongásokkal, félelmekkel teli kiscsókához. Mondjuk úgy összebarátkoznak, mindent megtudunk a kiscsókáról, az életéről. Kapunk szösszeneteket a pszichiáter életéből is, megtudjuk többek között azt is, hogy mostanában nagyon nincs rendben az élete, a feleségével alig beszélnek. Telik-múlik az idő a nagy barátkozás meghozza az eredményét. A kiscsóka megnyílik és elmondja a pszichiáternek, hogy mi a legnagyobb problémája. Szellemeket lát….
Jelentem tisztelettel, kb tízszer láttam már, és még mindig hat. Bár most már nem ijesztőnek tartom hanem szépnek. Szépnek azért mert bár tele van szellemekkel, de szinte egyáltalán nincs benne kézzel fogható agresszió. (Nem létezik olyan amerikai film, amiben semmi agresszivitás nincs.) Tele érzelmekkel, emócióval, empátiával. Na jó lehet, hogy ez szokatlan egy formátumú figurától, mint én, de tegnap este ezek is feltűntek. Igaz az a tézis, hogy ha egy jó filmet többször nézel  meg, új és új fícsőrök tünnek fel benne. A hatodik érzékre ez igaz. Szerintem Shyamalan legjobb filmje, bár ezen Macska nyilván vitatkozna. Nekem a filmjei mondanivalói elég nehezen jönnek át, A hatodik érzékkel nem lesz ilyen gond, komplexitása ellenére is egy könnyen emészthető darab.

Szerintem 10/10

Mindenképpen ajánlom. Elsőre hátborzongató thriller, másodjára is talán. Aztán később átalakul és dráma lesz belőle. Többször nézős darab, nekem az egyik kedvencem. Emlékszem először moziban láttam és sűrűn hümmögtem a végén kapott csattanó miatt. Komoly és váratlan, de logikusan következik.

Online mozi link: (KATT).

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése