2015. január 11., vasárnap

Ronin

Egy egész kicsikét talán lelassult az adatfolyam az utóbbi időben, de most már összekaparom magam és újra osztom az észt film témában is. Mostanában Sons of Anarchyt toltam teljes erővel, ha volt időm filmezni, de azt befejeztem és nem tervezek új sorozatot kezdeni, bár Zs. unokatestvérem a minap ajánlott egy érdekeset, bahh, majd meglátom...
Mostani firkám tárgya a Ronin címre hallgat, ami már alapból hümmögésre késztet, mert bár nincsenek 47-en, de az egyes szám sem stimmel, mert még akkor is amikor a csapat teljes létszámmal jelen volt öten voltak. Apróság, ez a film legkisebb hibája, lépjünk is túl rajta. A sztori: A mai Franciaországban, az eldugott párizsi kiskocsmában egy hideg, esős éjszakán hat ember találkozik titokban, hogy megkapják életük legveszélyesebb megbízatását. Napjaink Roninjai ők, a nemzetközi helyzet enyhülésével munka nélkül maradt titkos-ügynökök, akiket már nem a lojalitás hajt, hanem a pénz. Belőlük toboroz bandát egy titokzatos megbízó. A cél pedig egy rendkívül szigorúan őrzött táska megszerzése. A hat profi nem ismeri a táska tartalmát, nem ismerik egymás szándékait és nem ismernek lehetetlent sem.(port.hu)
Egy nagyon jó hasonlat jutott eszembe erről a filmről. Olyan, mint egy leves, amibe kell egy csomó hozzávaló. Ki is készítjük ezeket, el is kezdjük beletenni őket a levesbe, viszont fingunk sincs az arányokról. Nagy eséllyel ehetetlen lesz a vége, vagy legalább is vagy túl sós vagy túl édes, de nem lesz finom. A Ronin pont ilyen. Nem nagyon van pl. sztorija. Persze van, azt az ótvar táskát hajkurásszák benne. De hogy mi van benne, miért kell mindenkinek ennyire, az sohasem derül ki.(Szerintem a forgatókönyv író sem tudta) Már mindenki jelen lesz egy idő után, írek, oroszok, helyi alvilág és mindenki a táskát akarja. Amikor egy kicsit több, mint 2 órás filmben ennyi a sztori, engem nem győz meg.
Akciófilm, így meglepő módon tele van akció jelenetekkel. Mind jó, látványos, jól megkomponált. Viszont. Ezen jelenetek jelentős része autós üldözés Nizza utcáin. Hangulatos, ahogy száguldoznak a sikátorokban. Egyszer vagy kétszer. A koronát egy konkrétan 20 perces autós üldözéses jelenet tette fel nálam, amit a végére már kifejezetten untam. A franciák nagyon jók az ilyen jelenetekben, itt is remekül össze vannak rakva, de ennyi és ilyen hosszan,egész egyszerűen túl sok, szerintem.
A színészek jók, Jean Reno és Robert de Niro is hozza amit kell. A többi karakter viszont totál jellegtelen nekem, teljesen felejthetőek. A hangulat és a helyszínek viszont remekek. Nizza a filmben látottak alapján tök jó hely lehet.

Szerintem 10/5





















Egyszer nézős. Nekem. Gyenge sztorival operáló, 2 órás autósüldözés némi egyébbel. Hiába a két nagy név, nekem nem dobott a filmen semmit a jelenlétük.Van benne pár jó jelenet és meglepő fordulat, de nekem ez akkor is kevés. Tény, hogy 16 évvel ezelőtt készült és bizony azóta már számos olyan darab készült, amelyek sokkal jobbak Akció film fanoknak ajánlom, ők többször is végig fogják vinni. Érdekes, hogy az internet népe többnyire dicséri. Én akkor is szembe megyek a trenddel. Nekem nem jött be.


Online mozi link: (KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése