2014. november 22., szombat

Felhőatlasz

Előre is elnézést kérek azoktól, akik a hirtelen felindulásból elkövetett meglátásom után, miszerint a Wachowski testvérek ordas módon be voltak szívva a Felhőatlasz elkövetésekor, hangosan cöcögnek, hogy mekkora unintelligens paraszt vagyok. Nos, a film első 75%-ban próbáltam összerakni, hogy egészen pontosan miről is szól a film. A következő 25%-ban pedig röhögcsélve veregettem a vállam büszkeségemben. Éljen, éljen, összeraktam, hogy mit is látok, legalább is szerintem....
Van hat történet, teljesen más korban és más helyszíneken játszódik mind. Azontúl, hogy részben ugyanazok élnek játszanak a történetekben, látszólag semmi közös nincs bennük. Látszólag. Azonban viszonylag gyorsan átjön, hogy ezek a különböző korban és időben játszódó események bizony hatnak egymásra. Ha valahol valami rossz dolog történik(vagy éppen pl. jó dolog) a jóval későbbi reinkarnációra vagy esetenként nem is csak arra, hatással van. (Aztán persze pl: ott van a hajón haldokló ügyvéd félig megmaradt naplója ami úgy hat későbbi életekre, hogy semmiféle ilyen kapocs nem áll fent) Úgy kb erről szól a film.

Szerintem nincs kész. Erősen hiányos, én baromira vártam a végén a nagy igazság megmondását, a végső nagy konklúziót, de az nincs. Ennek hiányában fel is tettem magamban a nagy kérdést, miközben néztem a stáblistát, miszerint: És most akkor mi van? Megnéztem, megtudtam, de mihez is kezdjek most ezzel az információval? Nem tudom és ez egy kicsit idegesít. Valószínűleg így maradok, mert nem fogom még egyszer megnézni, még akkor sem hogy ha marhára nem tudom, hogy mit is akartak kihozni ebből az egészből. Nekem, bár azt hiszem értem a mögöttes filozófiát, oltári nagy hiányérzetem maradt.

Szerintem 10/6

A jó film kategóriába tettem, de erősen dilemmázok még mindig rajta, pedig direkt hagytam rá majd egy teljes napot, hogy ülepedjen. Jó film, de nehéz, átlagos LCD bambulónak, otthoni felhasználásra nem is igazán ajánlom. Persze ha épp filozófikus hangulatban vagy (esetleg pont egy méretes rakéta elszívása mellé keresel hozzávalót) tedd be és vidd végig. Kíváncsi vagyok, hogy Te mit hozol ki belőle....
Felületes szemlélőnek ez egy hangulatos, látványos mese, de ahhoz, hogy többet is ki tudj belőle hozni, bizony mentálisan is rá kell készülnöd, úgy bizonyára nagyobbat üt. Én épphogy csak megittam a reggeli első kávémat amikor betettem, ezért nem értékeltem túl sokra. Én szóltam...... :)

Online mozi link:(KATT)
(Van egy kis szépséghibája az online mozinak. Tökéletesen élvezhető, komoly gond nincs vele. Csak ezt találtam.)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése