2015. július 12., vasárnap

Tíz csapás

Nemrégiben kezdtem bele egy sorozatba. Vallásos vagy vallási témájú filmeket szedtem elő. Akkor megindokoltam, hogy miért, most nem teszem. Nos, találtam megint egyet. Ráadásul eredeti, gyári dvd, szinkronnal, itthon porosodott a polcon. Egyszer sem láttam még eddig, pedig remek film. Szóval hiba volt, de most kipipáltam.
A sztori szerint van egy egyetemi tanárnőnk aki azzal üti el az időt, hogy csodákat leplez le. Valaha misszonárius volt, vallásos, istenhívő. Megölték a lányát és a férjét, ezért elvesztette a hitét, elfordult a vallástól. Tanárként teljesen racionálisan próbálja megmagyarázni a leleplezett csodákat. Eddig tökéletes sikerrel.  
Az egyik ilyen kalandjáról tartott egyetemi előadása után megjelenik nála egy férfi és a segítségét kéri. Egy Haven nevű városban történt valami. A helyi folyó vize vörössé változott. A helyiek szerint vérré és egy kislány a felelős ezért, ő hozta a rontást a környékre. A kislány miatt vállalja és a helyszínre megy.
Haven egy délen, a mocsár közepén fekvő, gyakorlatilag mindentől elszeparált kis város. Első ránézésre nincs a környéken semmi gond.
A tanárnőt és a kollégáját még szívesen is fogadják. Nyomozásuk során elmerülnek a környék furcsaságaiban és kiderül, hogy nagyon nem az van a városban, ami elsőre látszott. Aztán békák kezdenek potyogni az égből. Még aznap este pusztulni kezdenek az állatok. Minden jel szerint a bibliai tíz csapás sújtja a várost és a tanárnő beismeri, hogy nincs rá tudományos magyarázat.
Kicsit tartottam tőle, hogy elmegyünk valamiféle nagyon vallásos zagyvaságba. Nem. A témában kevésbé járatosak is simán végigvihetik értetlenkedés nélkül. Szépen folyamatosan és közérthetően adagolja a misztikumot, belekeverve a sztoriba. A tanárnő racionális/tudományos megnyilvánulásai pedig kellően egyensúlyban tartják a vonalat.  Végig értettem, hogy miről van szó, hogy mi miért történik. Kifejezetten tetszett pl a tanárnő teljesen tudományos és racionális magyarázata az eredeti egyiptomi tíz csapásra. Nos, akár az is történhetett amit ő ott elmond.
A lényeg, a forgatókönyv teljesen rendben van. Szerintem élvezetes, jól felépített a sztori. Engem lekötött, na jó, beszippantott, pedig vasárnap reggel néztük meg, ami nem éppen a legideálisabb vallásos/misztikus thriller néző időpont.
Igen, thriller. Ijesztgetnek minket rendesen. A szokásos hirtelen történéseken túl -leesik, kivágódik, odaugrik, hirtelen ott terem, stb. -  a film végére bejön azért a látvány is némi CGI formájában. Hatásos de hiteles. Ez is tetszett.
A délen fekvő nagy mocsarak már számos amerikai filmnek adtak misztikus löketet. A környék, a táj, a hatalmas erdők, az ismeretlen mocsarak, az elszigeteltség azonnal sugalja, hogy itt valami szarság történik. A közeg ahol a film játszódik, jól beilleszkedik a hangulatba.
A színészek nem nyújtanak semmi kiemelkedőt. Nem is rosszak, de tényleg semmi különös. Annyira nem is érdekelt egyébként, mert azon feszültem, hogy mi a fene van, miért történik ami történik.

Szerintem 10/8

Jó film, ajánlom mindenkinek aki szereti a jó thrillereket és nem idegenkedik a vallásos témától. Kellően tele van feszültséggel, tudományos és vallásos mondanivalóval. Engem megevett. A csattanó viszont annyira nem. Rengeteg más filmben láttam már hasonló megoldást. Szóval nem kap tőle az ember egész napra elég katarzist. Én azért annyit igen, hogy még kétszer - háromszor megnézzem majd valamikor....
 
Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése