2014. november 17., hétfő

We are what we are

Nah ezt én is elmondhatnám magamról, amolyan arc poetica gyanánt. Vagyok aki vagyok, még ha nem is teljesen az vagyok, mint a film szereplői. Nem lövöm le a poént. Induljunk el onnan, hogy ez az egyik legbetegebb film, amit eddig láttam....
Onnan indulunk, hogy van egy nő, épp vásárol, és nagyon nincs jól. Lezavarja a vásárlást, de már nem jut haza, meghal, nem túl szépen de viszonylag gyorsan. A nő egy család tagja, anyja 3 gyereknek és felesége egy férjnek. A halálhír teljesen kikészíti a családot. Összeomlanak, és csak nagyon nehezen állnak lábra. A fő motiváció, az, hogy közeledik az Ünnep, amit az anya halála után a legnagyobb lánynak kell levezényelnie. Dolgos hétköznapok kezdődnek, készülnek az Ünnepre. Kiderül, hogy az Ünnep generációk óta fontos része a családnak. Azt is megtudjuk, hogy a családdal valami nincs rendben.A legkisebb betegségekor nem hívnak orvost, senkit nem engednek közel magukhoz, rémesen zárkózottak, nagyon gyorsan átjön, hogy valamit rejtegetnek.
Folyamatosan éheznek, rosszul vannak, legyengülnek és furcsa rángatózással járó tüneteik vannak Útközben megtudjuk azt is, hogy a környéken nagyon sokan eltűntek, és soha nem kerültek elő. Eljön az Ünnep napja. A két nagyobbik lány elvégzi a legfontosabb feladatot ami az Ünnepre való felkészülés része. Újra van étel és mindenki megint új erőre kap. Miközben az esőzés folytatódik, a hatóságok feltárják a nyomokat, amelyek egyre közelebb visznek a titokhoz, amit a család évek óta őríz.
Kérem szépen elsőre ez nagyon soványkának tűnik.DE. Az első perctől kezdve érezhető, hogy valami nincs rendben. Ahogy a seriff nyomozni kezd és kiderül. hogy a patakban talált csont egy emberből van pontosan tudjuk, hogy valami baromira nincs rendben. Az ünnep után lezajlott vacsorát nézve én konkrétan majdnem be is hánytam. És mindezt úgy, hogy az égegyadta világon semmi durvát nem mutattak, csak sejtettek. De azt valami annyira kurvára jól, hogy ahogy néztem a filmet és leesett, hogy mit is látok fejbe nyomott a döbbenet...

Szerintem 10/9

Démonoktól, szellemektől, egyéb természetfeletti gusztustalanságtól mentes mégis szörnyekkel teli film. Eszméletlen hangulatos, mindenki szomorú, minden búskomor, minden full depressziós. Az egész film stílusa teljesen művészies, egy darabig el sem hittem, hogy horrort nézek. Mindez nagyon lassan épült fel bennem nézőben és épp ezért nem adtam maximumot. Időnként már majdnem megérintett az unalom, de túllendültem rajta és nem bántam meg.Egy nagyon durva és tanulságos horror filmet láttam. Fel is vetődött bennem a kérdés: Szerintetek ilyen megtörténhet?

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése