2014. november 17., hétfő

Gravitáció

Még tegnap este láttam a neten a Csillagok között néhány kedvcsináló trailerét ezért kedvet is kaptam, hogy írjak a Gravitációról, megint. Ugyanis a következő sorok már (kb) úszkáltak az információs szupersztráda gyógyegereknek szánt sávjában, de a Barátunk szerint bűn volt ez is, ezért száműzte a többek között az eredeti Gravitáció posztot is a picsába.....
Szóval amolyan laikusként mindig érdekelt az űrhajózás. Szerintem az összes jelentősebb űrhajós filmet láttam eddig ( kivéve talán a Tom Hanks féle Apolló mittudoménmennyit -> majd pótlom) mindig csillogó szemmel néztem a sztorikat és elhatároztam már egész kicsi kölyökként, hogyha űrhajós nem is lehetek, de ilyen bázis lakónak az első Hold vagy Mars bázisra majd jelentkezem (kivéve ha Hadley's Hope-nak hívják mert akkor oda sem) mert végül is az majdnem olyan, mint úrhajósnak lenni. Aztán megnéztem a Gravitációt és wooow, meg húúúúú, meg aúúúúúú....Elkezdtem kalapálni a fejem, hogy baszd meg ez kurva jó, ha anno Bercinek sikerült nekem is lenne rá esélyem. Aztán persze észrevettem hová lóg a kezem(a másik) :-))

A lényeg, hogyha olyan kis csóka esik be az LCD elé aki titkon Farkas Bertalanságról álmodik ez után a film után venni fogja a sátorfáját és meg sem áll Bajkonurig. Hiába egy oltári szopásról szól a film, egyszerűen gyönyörű. A Földről, az űrről az állomásokról készült képek fantasztikusan jól néznek ki. Ha ezt élőben láthatnám.....Na mindegy, szóval a sztori úgy indul, hogy az amerikai űrhajós csapat vígan szerelget kint az űrben, a Hubble űrteleszkópot tartják karban. Egyszer csak jelentést kapnak, hogy (már megint) az oroszok rakétával szétlőttek egy használaton kívüli kémműholdat. A baj az hogy a szétlőtt műhold darabjai orbitális pályán keringve szétcsesznek még pár másik műholdat. Az így kialakult törmelékfelhő viszont telibe kapja az űrhajót és a Hubblet is. Ketten maradnak életben az egész legénységből. Megpróbálnak átjutni a nem túl távoli orosz űrállomásra. A cél az, hogy annak a kompjával tovább repüljenek a kínai állomásra ahonnan egy leszálló egységgel haza tudnak jutni. Már az orosz állomásra is csak egyikük jut el. Vajon megússza, túléli?

Az az igazság, hogy nagyon sok fikát olvastam a filmről, hogy mennyire tele van hibákkal és mennyire nem reális. Lehet, de nekem aki még gyerekkori szinten maradt az űrhajózás iránti rajongásában az egész film úgy ahogy van brutál valóságos. Szarok a feszülő kötelekre, meg az egyenletes sodródásra, meg az egyéb fizikai anomáliákra. Szőröstül-bőröstül megevett az egész. Én végig izgultam az egészet és tökéletesen bele tudtam élni magam a főszereplőbe. Ott voltam kurvára egyedül és azon gondolkodtam, hogy mi fene legyen, hogy a francba jussak vissza. Nem számít, hogy a főszereplő nő, nem ő ült ott, hanem én.
Szerintem 10/10

Többször nézős. A látványvilága miatt abszolút, de a sztori, a végig ott lévő folyamatos feszültség simán kitart több fordulóra is. Nagyon szeretem, az egyik kedvenc űrhajós sci-fim  Nem sokan voltak képesek visszaadni azt amit az űr és a magány jelent akkor ha szarban vagy de túl akarod élni. Talán csak a hallucinálós jelenet nem kellett volna. De nekem laikusnak ez egy tökéletes dráma.....

Online mozi link(KATT)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése