2014. december 19., péntek

Frequency

Az egyik kedvenc filmem, még úgy is, hogy messze nem hibátlan és még úgy is, hogy annak ellenére, hogy fantasztikus film (részben) a miértre adott válasz meglehetősen homályos és szétkent. Alapból engem nem győzött meg a "tudományos magyarázat", de az az őszinte igazság, hogy ez a film nem is annak készült.Egy percig sem akar sci-fi lenni.
Ez a film egy szép film,(mondom ezt relatíve alacsonyabb empátiával -> pasas vagyok, nem tehetek róla) egy apa és egy fiú kapcsolatáról, abban a formában ahogy működnie kellene. Egy percig ne gondolja senki, hogy nyálas, érzelgős darab lenne a Frequency. Az apa tűzoltó a fia rendőr egyik karakter sem az a síros picsogós forma. Kettejük kapcsolata egyfajta tökös, haverkodós történet, persze nem teljesen érzelem nélkül, hiszen azért mégiscsak amerikai filmről beszélünk. De ne szaladjunk ennyire előre....
A sztori:  John Sullivan egy rádió segítségével kapcsolatot létesít tűzoltó apjával, aki harminc éve egy tűzesetben vesztette életét. John a kivételes lehetőséggel élve segít apjának megtalálni a tűzből kivezető utat, és ezzel megmenti az életét. Ám a múlt megváltoztatásával egy teljesen új jövőt hoztak létre, melynek része az is, hogy John édesanyja egy soha meg nem oldott sorozatgyilkosság áldozatává válik.(port.hu)
Kezdem mindjárt a negatívumokkal, mert ahogy írtam, a film nem hibátlan. Első nekifutásból megemlíteném azt, hogy ugyebár,alapból a kapcsolat létrehozása mesés. Néha megváltozik benne a múlt. Ez senkinek sem tűnik fel, egyedül a főszereplő fejében létezik a "régi" múlt és az új "múlt" is. Ez ki van zárva, ilyen nem jöhetne létre. Nos, a fenti két példát követhetnék újabbak, de nem akarom el spoilerezni a filmet. Annak ellenére, hogy ezek a hibák abszolút tetten érhetőek, a történet remek és nagyon jól össze van rakva.Végig pörgős, izgalmas, tele fordulatokkal és még látványos akció jelenetekre is fussa Én nagyon szeretem.
A hangulata is remek. a 60-as években játszódó részek tényleg a 60as éveket adják vissza. A zenék, a járgányok, a ruhák, stb. és ugyanez igaz a 90es évekre is. Nagyon jól átjön a kontraszt. Ebből adja magát a következő vesszőparipám, a helyszínek. 100%-os.

A karakterek jók, bár a "fiú" néha gyengélkedik. Az apa viszont remek. Bevallom őszintén, hogy elég régen láttam először, de akkor elraktam magamnak ezt a karaktert, mint példakép. Nekem nagyon bejön ez a stílus na:-D Azért nem adok rá maximumot, mert a hibák nyilvánvalóak, nekem bántják a szememet.

Szerintem 10/9

Jön a kari.Tele lesz minden csatorna karácsonyfás-havas-családi történetekkel. Simán jóféle alternatíva lehet ez a film. Tedd be, ha már unod a csingilingit:-D Én már legalább tízszer láttam...

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése