2015. január 23., péntek

Stretch

Ismerős az az érzés, hogy többnyire megszívod, bármibe is kezdesz? Aztán amikor sokadik nekifutásra úgy tűnik, hogy végre bejön egy dolog, akkor is megszívod és szarni megy az egész? Sőt annyira, hogy még mélyebben találod magad, mint előtte. Ha igen, ez a film veszélyes húrokat fog megpengetni nálad....
A Stretch ugyanis egy ilyen tagról szól. Görcsösen szeretné megütni a tutit, de soha nem jön össze, valami mindig keresztbe veri.
Szeretted Guy Ritchie filmjeit? (Spiller, Blöff, A ravasz az agy és a két füstölgő puskacső) Akkor ezt is fogod. A sztori: Stretch egy lúzer limuzinsofőr. Kínjában lesz az, amikor már semmi nem jön össze. Aznap reggel jelenti be neki az afgán főnöke, hogy bele kell húznia, mert a konkurencia ellopja a klienseket. Ráadásul szerencsejáték adósságai vannak, amit pont aznap akar tőle egyben megkapni a mexikói bukmékere. Ezért megfogadja, hogy aznap nagyon keményen tolja majd. Egészen estig várnia kell (2 rázósabb kliens után) amikor bejön a tuti. Leesik az égből az őrült milliárdos, aki ugyan az elődjét (Karl "K"-val) keresi, de egye fene ő is jó lesz. Egész estére kell a limuzin. Fizetségül pont annyit ajánl amennyivel Stretch a bukmékernek tartozik. Emberünk végre megütötte a tutit, vagy mégsem?
Nincs komoly sztori, nem fogsz álmatlanul forgolódni, hogy megfejtsd. Egyszerű film, viszont tele van egyéb finomságokkal. Magyarországon azt hiszem semmilyen formában nem forgalmazták ezt a filmet. Kár, szerintem súlyosan nagyon jó. Annak ellenére is, hogy a neten az összes kritika lehúzza. Megint szembe megyek a trenddel, ezt a filmet nagyon ajánlom, nekem bejött.
A legfontosabb Alapjáraton nagyon csípem ha a főszereplő végig narrálja a filmet, megismerem a gondolatait így sokkal közelebb kerül. Jelentem a 10. percben már együtt éreztem Stretch-el, hiszen simán produkál olyanokat, amiket én is szoktam, simán ugyanazt gondolja adott helyzetekben amit én is gondolok.A lényeg, nekem szimpatikus a figura, semmi perc alatt beleéltem magam a  helyébe.
Amúgy nem csak ő súlyos. Az összes karakter az, egytől-egyig beteg arcok, de nem debil módon.(Fentebb említettem három Guy Ritchie filmet biztos, hogy ezek adták az ihletet) Los Angeles éjszakájában járunk, drogosok, prostik, kidobó emberek, béna rapperek, szar színészek, orosz gengszterek és mindenki aki a város aljához tartozik be-be néz a sztoriba, és jól játszanak. Nagyon jó a hangulat, én 10 perc után ott voltam a helyszínen.
Szólnom kell a szövegekről. Ezt a filmet szigorúan angolul kell megnézni (esetleg magyar felirattal) , gondolom, ha valaha is készül hozzá szinkron, az sokat fog finomítani az eredetin. Mindenki pont eléggé mocskos szájú, káromkodnak, beszólnak, a film tele van remek beszólásokkal. Élnek a karakterek. Gondolom a los angelesi éjszakában pont ennyire kulturáltak az arcok-

Szerintem 10/9

Egyértelműen Guy Ritchie nyomvonalán készült film. Nem jobb a fent is említett háromnál, viszont szorosan a sarkukban liheg. Aki szereti az angol filmjeit, annak ez is kötelező. Azoknak is ajánlom, akik szeretik a laza, karakteres filmeket. Tele van morbid, időnként kemény poénokkal és "meglepő" fordulatokkal. Nekem bejött, többször is láttam.

Online mozi link(KATT) (magyar felírattal)

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése