2014. november 19., szerda

Csók Anyu

Elvétve van egy-két magyar film ami terítékre kerül nálam. Főleg Macska hatására időnként letolunk egyet-egyet. Persze vannak saját kedvenceim (Üvegtigris, Papírkutyák, Buhera Mátrix) de amit most vittünk végig, arról még csak nem is hallottam
A film egy családról szól a 80as évek végén. Abból gondolom, mert még vígan elvtársozták egymást, ugyanakkor a család egy mondjuk 90%-ban kész hatalmas kertes házban lakik, szóval nem szegények. Azonban csak papíron család. Apa soha sincs otthon soha sem nem ér rá. Anya viszi a hátán a házat, a háztartást, mindent, és még gályázik is. A nagylány egy kamasz, a maga érzelmeivel, váltságaival, hisztijeivel, dühkitöréseivel. A kis srác pedig egy gyakorlatilag magára maradt kölök aki akkor már harmadik hete lóg az iskolából. Aznap amikor a történet játszódik minden ugyanúgy történik. Mindenki rohan nem foglalkozik a másikkal. A család belső kommunikációja írásban, a konyhai üzenőtáblán zajlik. A kis srác távcsővel nézi a történéseket. Igy derül ki számára, hogy anya és doki igencsak lobog egymásért, apa pedig délelőtt hazajár döngetni egy szőke nőt. De befut a lélek rokkant tanárnő, hogy beszéljen a szülőkkel, az idegbeteg barát család, a neurotikus szomszédok. A csúcsponton befut a hír, hogy meghalt a nagymama. A nagylány ezt már nem bírta tovább és öngyilkossági kísérletet próbál meg. Megússza. A család megfogadja, hogy új életet kezd. Kettő napig tart....
A film kőkemény társadalmi kritika a 1986-ból. Kicsit sem vicces. Egyszer végigvittem Elgondolkodtató annyiban volt, hogy azt mérlegeltem, hogy mennyit javultunk az elmúlt 30 évben. Mármint, mi magyarok. Arra jutottam, hogy nem sokra.

Szerintem 10/5

Egyszer meg lehet nézni, de azt gondolom, hogy sokan ismerősnek találjuk a szituációkat. Persze nem feltétlenül a saját életünkben, de a szomszéd, az ismerős, a haver, a barát, biztosan így él vagy élt. Én a magam részéről pedig nem szeretem viszontlátni saját magunkat. A színészek, jók, tök hihető, átlag apu, átlag anyu, átlag gyerekek. Magyar filmnek elmegy. Senki ne várjon vicces filmet, ez kőkemény dráma.

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése