2014. december 17., szerda

Moszkva tér

Kb a huszadik percnél döntöttem el, hogy ez a film isten. Ott van benne egy jelenet, ahol a tévét kapcsolgatja az egyik szereplő. A távirányító ugyan úgy nylon zacskóban van, mint anno gyerekkoromban az egyik szomszédnál. Deja vu.....
Ugyan a sztori szerint 1989-ben járunk, de ez a film bizony az én életemről is szól. Bár én csak 12 éves voltam akkor, még kölyök, de ezeket a kisebb-nagyobb szösszeneteket, ugyanúgy megéltem és emlékszem még most is rájuk. Sőt ez az  életérzés ami a film minden egyes másodpercéből átjön ugyanúgy megvolt még 6 évvel később is, amikor én érettségiztem.(Eltekintve a történelmi vonatkozásoktól.) Tele van olyan apró utalásokkal, jelenetekkel, amiket a saját bőrömön tapasztaltam meg, pontosan ugyanígy, ahogy a filmben is benne benne van.  Bár lehet erős túlzás, de a saját életemet viszontlátni......nagyon durva.
1989 tavasza. Az ország változások előtt áll, állandó kapkodások jellemzik a helyzetet szinte minden területen. Petya, az érettségi előtt álló gimnazista most ünnepli 18. születésnapját. Barátaival a Moszkván találkoznak, hogy hozzájussanak a bulicímekhez, aztán fel a hegyre, buliról bulira, majd hajnalba újra a Moszkva térre egy reggeli hamburgerre, aztán tűzés haza. Ballagás, majd a kaotikus érettségi. Az 1945 utáni töri tételeket eltörölték, a magyar tételt pedig Royal apja megszerezte. A fiú ráadásul felajánlja Petyának, hogy részt vehet egy vonatjegy-hamisító üzletben. A síkhülye Kiglert átengedik matekból, indulhat az újabb buli, lányok, kocsilopás és maga a nagybetűs élet.(port.hu)
Tele az egész film remek arcokkal, nagyon jó karakterekkel, Mindenki teljesen hiteles, baromi jól játszanak a színészek A helyszínek is teljesen rendben vannak, csak le kell menni a Moszkva térre vagy be kell menni bármelyik mai belvárosi lakásba és ott vagyunk ahol a film játszódik. Tökély:-D
A film zenéje pedig kifejezetten jó és fülbe mászó.:-D

Szerintem 10/10

Nosztalgia. Akinek mond valamit ez a szó, és az 1990-es évek elején járt iskolába, annak ez a film egyenesen kötelező!! Úgy király, ahogy van. Mintha egy megfilmesített ÁSÉS brigád írást látnék. Nekem az utóbbi idők egyik legjobb magyar filmje lett pikk-pakk.Macska ajánlotta, köszönöm, cupp!!!

A film fent van a youtubeon:


Szerinted?
.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése