2014. november 11., kedd

A fülke

Már hallottam erről a filmről korábban is, többnyire dicséretet. Beszélték, hogy mennyire eredeti történet, mekkora adrenalin fröccs, mennyire izgalmas, blablabla...valahogy eddig mindig kimaradt. Mivel Macskához közel áll a pszichológia, én meg szeretem a jó filmeket, hát most erre böktem. Végigvittük, de olyan kettős érzéseim vannak.
A sztori: Van egy figura. Hazudik, lop, csal. Nem vészes, inkább csak amolyan kisstílű forma, viszont ahogy intézi az ügyeit, telefonon persze az utca közepén, sokkal nagyobb halnak tűnik.(Mifelénk erre mondják, hogy játsza az eszét) Az első 5 perc után nekem masszívan ellenszenves. Na ez az arc, aki egyébként hivatalosan pr managernek(néha újságírónak tartja magát) odaér a telefonfülkéhez és onnan, nem mobilról felhív egy nőt, akiről kiderül, hogy nem a felesége hanem a (következő?) szerető jelöltje. Lerendezik a telefonbeszélgetést hibátlanul. Aztán megjelenik egy pizzafutár, aki a rendelés szerint pont oda pont neki hoz pizzát. Ennek a jelentőségét én mondjuk nem értettem, de mindegy, a lényeg, hogy őt elhajtja. Kicsit morcos lesz emberünk a szitutól, ezért szinte ösztönből felveszi a fülkében lévő csörgő telefont. Nem kellett volna.....
A telefonban ugyanis a hang elmondja neki, hogy mindent tud róla, az összes bűnéről, és épp egy mesterlövész puskával céloz rá. Vallja be bűneit és gyónjon. A férfi nem teheti le a telefont, csak vár és válaszol. Szeretné túlélni ezt a hívást; szeretne túljárni a lesipuskás eszén.
A menő figura az elején persze nem veszi komolyan de amikor a hang mögött álló másik lelövi az utcán tevékenykedő prostik stricijét szakszervezeti/érdekvédelmi képviselőjét csak beijed. Közben megérkezik a rendőrség, vezetőjük tárgyalni kezd a férfival, akinek a fülkéje előtt egy halott hever. Azt hiszi, ő a tettes. Nem ért semmit. És az a nyugodt, kegyetlen hang a telefonban, egyre újabb követelésekkel áll elő. És a férfi nem teheti le a kagylót még akkor sem, ha rendőrök tucatjai szegezik rá a fegyvert.

A filmet végignézve a jó öreg Jigsaw bá' jutott az eszembe elsőre aki ha jól emlékszem 6 vagy 7 részen keresztül büntette a saját bűnöseit hasonló de sokkal-sokkal durvább módon. Én is ítéletet hoztam, ha már így állunk: A fülke a Fűrészből veszi az ihletet de annál sokkal lightosabb formában adja elő magát, amolyan Fűrész light. Ez nem baj, mert jótól jót lopni nem bűn, ezzel nekem semmi gondom nincs. Ettől még tényleg eredeti a sztori, hiszen még csak hasonlót sem láttam más filmekben, (illetve talán mégis, a Die Hard 3-ban sokat bohóckodnak telefonokkal de az már rég volt) Pipa. A hype másik fele az izgalom és az adrenalin körül forgott. Oké, aláírom, tényleg tartalmazott nyomokban adrenalint, de mivel a Fűrész nyomán azonnal átjött a film koncepciója sejthető volt a vége. félpipa.

Szerintem 10/7

Nem rossz, de többet vártam volna. Egyszer vidd végig. Többször Te sem fogod, főleg ha már láttad előtte a Fűrész sorozatot, ugyanis ha tetszik, ha nem ez a film annak a koncepcióját másolja. Én a végén nem éreztem katarzist sem. Kifejezetten hiba vagy ultragagyi jelenet nincs a filmben, de valahogy az egész összhatása nekem kevés volt. Vártam volna, hogy kibuggyanjon valamiféle rejtett kraft, amivel beelőzi azt amelyiket másolja de nem buggyant Igy csak örökös második lesz a Fűrész után, szerintem.

Online mozi link: (KATT)

Szerinted?

Jajj, majdnem kifelejtettem valami fontosat. Én a magyar szinkronos változatát láttam és hát, elég béna lett. Sikerült úgy kiválasztani a szinkronszínészeket, hogy egyik hang sem passzolt, az adott karakterhez. Ha tehetitek feliratosan nyomjátok ezt a darabot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése