2014. december 13., szombat

Lovagok háborúja - harc a végsőkig

Sikeresen belefutottam egy igen gyenge filmbe. 12 perc 53 másodperc után jutottam erre a megállapításra (feljegyeztem). Pedig szép reményekkel indult. Középkori történet, Angliában, lovagokkal. Szeretem az ilyen témájú filmeket. Élénken él bennem a Rettenthetetlen és a Kevin Costner féle Robin Hood is. Azt gondoltam, hogy ha csak kicsit lesz olyan ez a film, mint az előző kettő, akkor végre trióvá nő a témában készült  kedvenc filmjeim csapata.
Miközben vártam, hogy végre betehessem és végigvigyem olyan hangzatos mondatokat raktam össze magamban, hogy "a Robin Hoodon nevelkedett kalandorok új csatába indulhatnak" vagy "Megszületett a következő Wallace" Na a helyzet  az az, hogy alig 12 perc után mindezt egyenes vonalú egyenes mozgással húztam le a klotyón. A lovagok háborúja nagyon nem az, amit vártam....
Odáig jutottam, hogy van egy király, János, aki dán zsoldosokat fogad fel, hogy, mint kiderült visszaszerezze az országát a báróktól. A "hatalmas" dán sereg gyalogszerrel, a susnyásban bujkálva neki is kezd ennek a dicső feladatnak. Ahogy ott bujkálnak a sűrű erdőben véletlenül találnak egy várat.
A két hatalmas sereg épp egymásnak feszül
Épp ebben a várban kért nem sokkal előtte a vihar elől menedéket egy pap meg három templomos "lovag" akik közül az egyik némasági fogadalmat tett, mert annyira megrázták a Szentföldön látottak. A várúr (báró), mint kiderül király párti. Arra nem jöttem rá, hogy ez a történet szempontjából miért fontos, mindenesetre miután a király egy szál magában belovagol a dán sereg élén a várba, felköti a bárót. A pap egyszemélyes békefenntartóként ezt azért megpróbálja megakadályozni. Kevésbé sikerül.  A három templomos lovagból csak a némasági fogadalmas éli túl, de ő átvágja magát az egész dán seregen. Ezt követően elmúlik a némasága.....
Némi politikai kavarc után egy másik várban ő irányítja a védekező 20 fős sereget (ezt nem én mondtam, összeszámolják, hogy mennyien vannak) a hatalmas dán sereggel szemben akik ha már arra járnak, a füves pusztán gyorsan teremtenek maguknak néhány Trebuche-t, amikkel jól megszórják a várat. Aztán elindítják az első rohamot, amit a védők súlyos veszteségek árán visszavernek.
Eddig jutottam. 49 perc, a közel két órás filmből. Itt már nagyon untam.
Kerestem egy szót amivel átfogóan lehet jellemezni a filmet és találtam is : GAGYI. Miért gagyi? Néhány apró példa: Kínomban már nevetgéltem, amikor a második várba belovagoló 6 fő a király ellen felkelő bárók lázadásának titulálta saját magát. De akkor is amikor a második vár kvázi ura arról beszél, hogy ő már "elásta a csatabárdot" De az igazi finomság az volt , amikor a visszavert első roham után magából kikelve (a várúr) lebaszta az életben maradtakat, hogy ők fognak majd kitakarítani. Itt lelőttem a filmet....
Jönnek a dánok - a király, a parton tök egyedül ácsorogva várja őket 
Szerintem 10/1

Az az igazság, hogy kb ezt a színvonalat mi is megütöttük, amikor 22 évvel ezelőtt lent a Duna parton fadarabokkal kardoztunk és nagyokat rohangálva bazi nagy csatákat játszottunk. Na most ez egy film, ami elvileg sajnos komolyan veszi magát, pedig nagyon szánalmas.Újfent nem értem, hogy miért csinálnak ennyire szar és hiteltelen filmeket. Ha nincs rá elég pénz vagy nem sikerül hozzáértő, tehetséges embereket megszerezni a produkcióhoz, akkor inkább ne....
Egyszer sem ajánlom megtekintésre, én sem bírtam végig vinni. Ha ilyen témában kerestek filmet
(várostromos) ott az Egri Csillagok. Ezerszer jobb ennél. De ott a kicsit fentebb említett Robin Hood és a Rettenthetetlen is. Össze sem lehet ezt hasonlítani velük.  
   
Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

ui: Ha valaki végigviszi, lenne olyan kedves és elmesélné, hogy mi történik a filmben a 49.perc után?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése