2015. március 14., szombat

Batman: Kezdődik!

Miközben újra megnéztem a Batman kezdődik-et gondolkodtam kicsit, hogy úgy egészében miről is szóljon a film kapcsán elkövetett firkám. Abban maradtam saját magammal, hogy ha sikerül épkézláb módon beleszőni, hogy miért szeretem az "új" Batmant jobban, mint a régit, akkor megveregethetem a saját vállam, mert volt értelme posztot írnom a témában:-D
Merthogy Batmant, a történetet mindenki ismeri.(Hátha megint belefutok ugyanabba a hibába, mint az Alien-es posztnál.:-D) Legalább hallomásból mindenki ismeri Bruce Wayne-t, tudja, ki az a Joker, hallott mát Gotham-ről. Nem nagyon lehet már a témában újat írni és megmondom őszintén nem is akarok. Ezért gondoltam, hogy ha arra hegyezem ki a mondanivalóm, hogy ez a Batman miért tetszik jobban, legalább egy kis egyéni ízt adhatok a mondanivalómnak amolyan valaminickes módon....
Mindjárt az elején le kell szögeznem, hogy baromi hosszú film. A maga 2,5 órájával azért rendesen odavág az ember ülő alkalmatosságainak. (Le a kalappal azelőtt, aki ezt moziban vitte végig!) Viszont indokolt, mármint a hossz. Ugyanis, tisztességesen megmagyarázza, hogy miért lett Bruce Wayne-ből Batman. Kapunk kérem szépen értékelhető jellemfejlődést, morális és erkölcsi kérdéseket, önvádat, vezeklést és felismerést is. Semmi perc alatt azonosulok is a hősünkkel, ugyanis
"ívet húz" a jelleme. Indul valahonnan és elér valahová és mivel a magam részéről többször is végigvittem hasonló( még ha nem is ilyen mértékű és még csak nem is ilyen stílusú  változás görbéket) többször kattant be hogy baszki Bruce Wayne szimpatikus.
Megismertem, végig vittem vele a kanossza járását és a végére arra a megállapításra jutottam, hogy kedvelem a csókát. Azért ez nem mindegy, azt gondolom.

Ebből egyenesen következik nekem, hogy az egész ügyködése teljesen emberi. Abszolút földön járó, deka pátosz nélküli bármi amit csinál. Ezt a Batman-t időnként elverik, néha épp hogy megússza, ez a Batman nem hős.
Egyébként a körülötte tébláboló összes többi szereplő is nagyon jól összerakott karakter. Kifejezetten kiemelném Alfrédot a komornyikot és a Morgan Freeman által megformált arcot, akinek most nem jut eszembe a neve. Ők nálam abszolút favoritok. Viccesek, szellemesek és emellett átjön, hogy a végletekig kitartóak és hűségesek. Jelentem az összes mellékszereplő is tök emberi módon viselkedik, ebben a részben nincsenek meseszerű alakok egyik oldalon sem. Szinte mindenki tök jól összerakott, kivéve talán az ügyvédnő nem, aki kicsit halovány itt ott és a főgenyó(k)....
Na itt van azért bajom. Sem Liam Neeson, sem a japán figura nem tudta elhitetni velem, hogy olyan nagyon gonoszak lennének :-D Liam Neeson-nak egyáltalán nem állt jól a szerep (szerintem) -> többek között ezért nem adtam 10-est az értékelésnél.
A hangulat első osztályú. Sötét, baljós. Talán kissé letargikus is, jó tegyük hozzá Gotham-ban nem fenékig tejfel az élet, kicsit nagy a bűnözés. Minden kellék sugallja is ezt. Mind a látvány, mind a hangok, a zenék remekül megalapozzák, az érzést, hogy Gotham szar hely. Azonban mégis sokkal közelebb érzem magamhoz ezt a nagyvárost, mintha ott lennénk benne.
A kis értékelésem végére hagytam a sztorival kapcsolatos meglátásaimat. Ahogy fentebb áradoztam róla, itt nem egy kész hőst kapunk, hanem jóval messzebbről indulunk. Gyerekként jön a képbe és rengeteg buktatón életeseményen megy végig amíg érett nem lesz annyira, hogy Batmanné válhasson. (Élvezetes végigvinni az ifjú Bruce Wayne kalandjait, csíptem a Kínában játszódó részeket is ) Aztán ahogy ez megtörténik és visszatér Gothambe, kezdődik el a valódi sztori. Ami, be kell vallanom nem túl erős. Élvezetesnek, azonban erős közepesnek mondanám, megjegyezve azt, hogy Batman első kalandja is egy már meglévő történet volt, az alapok ezzel adottá is váltak. Nem lövöm le a poént, csak egy kicsit: miután főhősünk "elnyeri végső alakját" nekiáll, hogy megtisztítsa a várost a szennytől. Munkálkodása során azonban olyan nyomokra lel, amelyek egy sokkal nagyobb veszély felé sodorják a várost és annak lakóit. Valaki ugyanis mérges gázzal megpróbálja megsemmisíteni a várost. Batman a nagyobb veszéllyel is szembeszáll, hiszen Gotham léte a tét.
Jelentem közepes léte ellenére is lekötött,érdekelt a történet drukkoltam a happiendért, Végig nagy a pörgés, látványos és kidolgozott akció jeleneteket kapunk, egy perc lazulás nincs. A végére kapunk csattanót és nagy utolsó összecsapást is, Végül is nahhhhh, nem lehet okunk panaszra:-D

Szerintem 10/8
Remek akciófilm egy képregényhősről, aki nem hős, hanem egy teljesen emberi figura, akivel nagyon könnyű azonosulni. Bár a Tim Burton féle változat jobban visszaadja a képregények eredeti hangulatát és világát, nekem ez jobban tetszik. Konkrétan mindenkinek ajánlom:-D

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?





        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése