2014. november 22., szombat

The Babadook

Hosszú várakozás előzte meg, mire megszereztem és ma szombat délelőtt letoltuk. Horrornak nem nevezném, amolyan köztes átmenet a horror és thriller között. Bár nem volt olyan grandiózus, mint ahogy vártam, viszont így is súlyosan baromi jó film. Profi kivitelezés, nagyon jó színészekkel és kis költségvetéssel. Ennek kapcsán elgondolkodtam arról is többek között, hogy mi magyarok miért nem tudunk ilyen filmeket csinálni? Baromi jó történeteink nekünk is vannak, tehetséges rendezőink és jó színészeink is. Na mindegy...
A sztory: Van anyu és a fia, aki talán 7 éves. Viszonylag gyorsan megtudjuk, hogy apu  aznap halt meg, amikor a fiú született. Épp a kórházba tartottak szülni amikor egy balesetben ott maradt. Anyu amellett, hogy apu halálát nem tudja feldolgozni, próbálja élni a mindennapjait. Elég nehezen megy, amellett, hogy teljesen depressziós küzdenie kell a fiával is, aki a szörny ellen fegyverkezik. Mindennapjait a szörny tölti ki. Erről mesél, az ellenne folytatott harcra készül. A szörnytől kap rohamot teljesen véletlenszerűen. (A nagy tudású orvostudomány nem is tudom milyen pszichiátriai kórságnak nevezné ezt.) Szóval enyhén szólva nem fenékig tejfel anyu&fia élete, egészen addig amíg anyu nem talál egy mesekönyvet a fia polcán "teljesen véletlenül". A mesekönyv Babadookról szól. Innentől kezdve lesz neve is a szörnynek....
Ha eddig nehéz volt a lét innentől kezdve annál nehezebb lesz, ugyanis anya egyre kevésbé tud ellenállni fia mániájának, hogy Babadook eljön értük.  A gyerek már iskolába sem jár, nyugtatót szednek, anya még a könyvet is kidobja. Hiába. Anya feladja és beengedi Babadook-ot....
Jelentem komoly CGI grafika, brutális maszkírozás nélkül is tudtak olyan horror filmet készíteni, amitől fostam. A nagyon komolyan összerakott történet mellé kiválóan és nagyon ötletesen fényképezett jelenetek sokasága párosul.
Néztem a filmet, nem láttam a sötétben csak árnyakat meg a zajt hallottam és tudtam, hogy bármi is van ott az ki fog jönni. Marhára a képzeletemre volt bízva, hogy mi is lesz az. Működik.
A sztori jelentem végig két esélyes. Végig dillemáztam, hogy mi is van valójában Nem lövöm le a poént, kíváncsi vagyok, hogy nektek is átjön-e. Nekem nagyon tetszett. Nem azt kaptam, amit vártam, viszont amit kaptam az meghaladta minden elvárásomat.

Szerintem 10/10

Kis költségvetésű, de nagyon jó film. Ajánlom megtekintésre.:-D Komoly pszichológiája van, de érthető és emészthető. Azoknak akik kicsit is problémásnak érzik a gyereküket, csak óvatosan... Nekem átlagos LCD bambulónak nagyot ütött. Nézzétek meg.

Online mozi link(KATT)

Találtam online mozit, működik, jó, viszont angol felirattal. A magyar feliratos változatok kivétel nélkül igen gyengék, google translator-rel fordított gagyiságok

Szerinted?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése