2015. január 2., péntek

Pokoli torony

A magas házak rizikó faktorai, a tűzjelzők, biztonsági rendszerek működése foglalkozási ártalom. Bár nekem soha nem volt dolgom akkorával, mint a filmbeli torony és hál' istennek "úgy" sohasem kellett tüsténkednem, mint a filmbeli biztonsági szolgálatnak, de azért, miközben tegnap este Macskával néztük, eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne ha....(félreértés ne essék, nem gyújtogatni akarok, csupán arra gondoltam, hogy ha egyszer egy recepciós pultban töltött éjszakai ájuldozásomból a tűzjelző hangja verne fel és nem lenne téves a riasztás - én is tenném a dolgom, menteném a menthetőt, oltanám az olthatót.) Mindenesetre ezzel máris ütött a film. Semmi perc alatt ott voltam a pokoli toronyban.
Annak ellenére, hogy csak három évvel készült hamarabb, mint én, minden hasonló terepen ügyködőnek (biztonsági őr, recepciós,épületgépész, rendész, tűzoltó....bla)  és minden a fantáziájában magát bazi nagy hírónak tartónak ez film erősen kötelező -> engem mind a két szempontból beszippantott. Megmentettem egy rakás embert de majdnem ott maradtam bassza meg....... :)
A sztori nagyon egyszerű. San Franciscoban elkészül a "leg" épület.  Legnagyobb, legmagasabb, legszebb, legdrágább, legmindenebb. Ma van a hivatalos megnyitója. Hatalmas ünnepség, gála, fogadás a város krémjének.Igen ám, csakhogy "lent a mélyben" történik valami. A torony tervezőjét riasztják egy pitiáner dologhoz. Az egyik elektromos készülékben rövidzárlat lett. Az okát gyorsan kideríti: annak ellenére hogy azt kérte, a kivitelező nem tripla szigetelést tett a kábelekre, hanem csak szimplát.Kiderül, hogy spóroltak itt ott. Az épületben máshol is rövidzárlat lesz, ott azonban tűz üt ki. A biztonsági szolgálat veszi a jelzést, de sem a tűzriasztók, sem az automata oltók nem indulnak be. A főnök úgy dönt, semmi gáz. A két fejlemény ellenére a megnyitó nem maradhat el. Látszólag semmi gond. A torony tetején remekül megy a fogadás. Aztán terjedni kezd a tűz és elszabadul a pokol. A fogadáson 300 ember van, és alattuk 20 emeletnyi területen tombol a tűz..
A Pokoli torony egy klasszikus katasztrófa film. Annak minden kellékével együtt. 1974-ben készült. Kis ráhagyással azonban jelenleg is megállja a helyét. Nincs benne semmi CGI vagy egyéb trükk. Azonban itt is omlik, robban, szakad minden. Tökéletesen jól egymásba simulnak a tömeg jelenetek, az égő tornyot mutató külső képek és a stúdiókban felvett tüzes, robbanós, jelenetek. Persze látszik, hogy a tüzek jól kontrolláltak, és irányítottak, valahogy hiányzik belőlük az igazi vadság. Olyan mintha, ha egy kockából késsel akarnál golyót faragni. Meg is csinálod. Gurul meg golyó, de azért tudod, hogy nemrég még kocka volt. Ennek ellenére is teljesen ott voltam és a tűzoltókkal együtt oltottam és mentettem.
A színészek jók, sok régi nagy sztár játszik benne, még kisebb szerepekben is. Tele van kis drámákkal, kis megmenekülésekkel.Elhittem a pánikot, a kétségbeesést, a megkönnyebülést és a drámát is.  Katasztrófa film lévén azt várnánk, hogy nincs túl erős története, nos, van. Elejétől a végéig tudjuk, hogy mi miért történik, végigkövetjük a mentési próbálkozásokat és izgulunk, hogy sikerüljenek. Remek a történet is. Nekem nagyon tetszett.
Szerintem 10/10

Klasszikus katasztrófa film, tele feszültséggel és izgalommal. Olyan film, ahol a készítők még odatették magukat minden egyes másodpercért Értékelem a modern kor CGI bűvészeit, nagyon csípem a látványos filmeket. Ez is az, csak máshogy. Többször nézős remek mozi.

Online mozi link:(KATT)

Szerinted?

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése